کرزی: افغانستان بدون پیوندهای نیک با پاکستان نمی‌تواند آرام باشد

© Sputnik / P. Mamaghaniکرزی: افغانستان بدون پیوندهای نیک با پاکستان نمی‌تواند آرام باشد
کرزی: افغانستان بدون پیوندهای نیک با پاکستان نمی‌تواند آرام باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین افغانستان گفت، که بدون پیوندهای نیک کابل با اسلام‌آباد برقراری صلح و رفاه در افغانستان ممکن نیست.
حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کرزی: مردم از برادرکشی و خونریزی های درازمدت خسته شده اند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان با اشاره به اهمیت داشتن پیوندهای خوب با اسلام‌آباد گفت، که پاکستان در میان کشورهای همسایه بیشترین تاثیر را بر افغانستان دارد.

وی با اشاره به «خط دیورند»، مرز مورد مناقشه افغانستان و پاکستان نیز گفت: ما با آن‌ها درباره خط دیورند مشکل داریم اما افغانستان از آن برای ایجاد جنگ یا درگیری با پاکستان استفاده نکرده است.

به گزارش «اوتلوک ایندیا»، کرزی تصریح کرد: افغانستان بدون داشتن پیوندهای نیک با پاکستان آرام نخواهد بود و رفاه در این کشور تامین نخواهد شد.

وی با اشاره به خوب نبودن پیوندهای کابل-اسلام‌آباد و تاثیر تنش‌های اسلام‌آباد و هند بر پیوندهای افغانستان و پاکستان نیز گفت: هند بهترین دوست افغانستان است اما تاثیری که پاکستان دارد از هر کشور دیگری بیشتر می‌باشد؛ ما نیازمند بهبود پیوندها با پاکستان هستیم. بحران بین پاکستان و هند ما را بسیار شدت زیر تاثیر قرار داده و ما باید این موضوع را مدیریت کنیم.

کرزی در نشست امنیتی «گفت‌وگوی رایزانا» گفت: ما خواستار بهترین پیوندها با هند هستیم اما این موضوع نمی‌تواند ما را از داشتن پیوندهای نیک با پاکستان باز دارد.

یادآوری می کنیم، که رئیس جمهور پیشین افغانستان پیش از این نیز امریکا و پاکستان را از عوامل اصلی ادامه جنگ و ناامنی در کشورش خوانده و تصریح کرده بود، که اگر پاکستان از مداخله در امور افغانستان دست بکشد، احتمال برقراری صلح در افغانستان وجود دارد.

دولت افغانستان و سیاسیون این کشور همواره پاکستان را به پشتیبانی از مخالفان مسلح دولت و نیز ایجاد ناامنی در این کشور متهم می‌کنند اما اسلام‌آباد این اتهامات را رد می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала