پوتین: به قانون اساسی جدید نیازی نداریم اما آوردن اصلاحات سازنده باید بررسی شود

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: به قانون اساسی جدید نیازی نداریم اما آوردن اصلاحات سازنده باید بررسی شود
پوتین: به قانون اساسی جدید نیازی نداریم اما آوردن اصلاحات سازنده باید بررسی شود   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری روسیه در پیام سالانه خود خطاب به مجمع فدرال اعلام که روسیه نیاز به تغییرات اساسی دارد و درخواست تغییر واضح است. رئیس‌جمهوری روسیه همچنین گفت، شهروندان کشورش باید بتوانند به اصلاحات پیشنهادی در قانون اساسی رای دهند.

به گزارش اسپوتنیک،‌ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود در مجمع فدرال کشورش تاکید کرد زمان آن فرا رسیده است که اصلاحات خاصی در قانون اساسی در نظر گرفته شود تا اولویت آن تضمین شود.

پوتین گفت، روسیه به تدوین قانون اساسی جدید نیازی ندارد. او افزود: "پتانسیل قانون اساسی 1993 بسیار فرسوده نیست و تا هنوز از تمام بند های آن استفاده نشده. رئیس جمهور توضیح داد: " می‌خواهم بگویم که لزومی برای تدوین یک قانون اساسی جدید نمی‌بینم و امید دارم قانون اساسی کنونی روسیه تا سال‌ها بتواند به عنوان یک مبنای مطمئن برای حفاظت از حقوق شهروندان این کشور مورد استفاده قرار بگیرد. با این حال ارائه اصلاحاتی در قانون اساسی و رایزنی روی آن‌ها پیشنهاد می‌شود. پیشنهاد می‌کنم شماری از اصلاحات سازنده که از نظر من برای توسعه بیشتر روسیه منطقی و مهم هستند، مورد گفت‌وگو قرار بگیرند.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین گفت، شهروندان کشورش باید بتوانند به اصلاحات پیشنهادی در قانون اساسی رای دهند. به گفته پوتین، روسیه باید یک جمهوری ریاست جمهوری قدرتمند باقی بماند و رئیس‌جمهوری قادر باشد نخست‌وزیر و معاون‌های او را اخراج کند. ولادیمیر پوتین افزود، پارلمان روسیه باید اختیار انتصاب نخست‌وزیران را داشته باشد، نه اینکه فقط گزینه رئیس‌جمهوری را تایید کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала