تولد نوزاد از جنین منجمد شده در ایران دیگر رویا نیست + ویدیو

© Fotolia / Ruslan Iefremovتولد نوزاد از جنین منجمد شده در ایران دیگر رویا نیست + ویدیو
تولد نوزاد از جنین منجمد شده در ایران دیگر رویا نیست + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در شهر اصفهان ایران یک نوزاد از جنینی به دنیا آمده است که برای نزدیک به 13 سال به صورت یخ‌زده و منجمد نگهداشته شده بود.

به گزارش اسپوتنیک، تسلط دانشمندان اصفهانی در زمینه درمان ناباروری فرصت امید بخشی را برای خانواده های ایرانی به وجود آورده است.

جنین منجمد شده که در مرکز باروری و ناباروری اصفهان نگهداری شده بود پس از 13 سال انتظار باز شد و رکورد فریز جنین در ایران و منطقه غرب آسیا شکسته شد.

 انجماد جنین روشی است که در سال های اخیر با استقبال بسیاری از زوج ها در ایران روبرو شده است و امکان باروری را افزایش داده است. شگفتی افراد از این روش هنگامی بیشتر می شود که زمان برای جنینی که ایجاد شده است متوقف می شود و پس از سالها به رشد کامل خود می رسد و سپس متولد می شود.

رئیس پژوهشکده زیست فناوری اصفهان در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: نحوه نگهداری جنین برای سالیان سال از طریق فریزکردن به ویژه در روش انجماد شیشه‌ای و افزایش شانس بارداری وجه تمایز این مرکز با سایرمراکز باروری و نازایی است.

به گفته رئیس مرکز باروری و ناباروری اصفهان در این مرکز بالای 100 هزار جنین نگهداری می شود که در دمای منفی 196 درجه نگهداری می شوند و همیشه برای زوج ها این فرصت وجود دارد که از جنین خود استفاده کنند.

وی می‌گوید: انجماد جنین قسمتی از روش های درمان نازایی در هر کشوری است. نگهداری صحیح از این جنین ها می تواند این فرصت را به جنین بدهد که زوج ها در هر زمانی از این جنین ها استفاده کنند. معمولا افرادی که جنین خود را فریز می کنند، در 4 یا 5 سال اول از باقی مانده جنین های خود استفاده می کنند. به ندرت نیز افرادی هستند که پس از 10 سال از جنین های منجمد شده خود استفاده کنند.

وی با اشاره به تولد جنین فریز شده پس از 13 سال در اصفهان اظهار داشت: در روش‌های درمان ناباروری به دلیل داروهای تحریک تخمک‌گذاری که به بیماران تجویز می‌شود تعداد تخمک‌های تولید شده در یک سیکل میانگین از 10 الی 15 تخمک است.

وی می گوید، روش و نحوه نگهداری جنین در مرکز باروری و ناباروری اصفهان به گونه ای است که بیش از 100 تولد بالای 10 سال که شامل رکورد 15 و 20 سال است ایجاد کردیم و اما رکورد ما در ایران و خاورمیانه به نوبه خود نوین است.

او در مورد اینکه در کدام شرایط می توان از جنین منجمد شده استفاده کرد گفت: ما موارد متعددی داشتیم. برای مثال خانمی پس از فریز کردن جنین خود به سرطان مبتلا شد و درمان خود را شروع کرد. پس از درمان در حدود 15 سال بعد به جنین خود رجوع کرد و از آن استفاده نمود. اگر این خانم جنین خود را فریز نمی کرد باید از تخمک اهدایی استفاده می نمود. بنابراین با استفاده از این روش از جنین خود صاحب فرزند شده است.

هر دفعه از زوج سه یا چهار جنین گرفته  و آزمایش می شود. ممکن است این جنین ها مشکل ژنتیک یا مشکل دیگری داشته باشند یا حتی

به گفته کارشناس ایرانی انجماد جنین از نظر شرع دین اسلام و مذهب شیعه مشکلی ندارد. جنین متعلق به زوجی است که آن را فریز کرده اند و می تواند سالیان سال در حالت انجماد بماند و بعدا آنها از آن استفاده کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала