پرونده استیضاح ترامپ فردا به سنا خواهد رفت

© AFP 2023 / Mandel Nganپرونده استیضاح ترامپ فردا به سنا خواهد رفت
پرونده استیضاح ترامپ فردا به سنا خواهد رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس نمایندگان امریکا لایحه استیضاح ترامپ را فردا تاریخ 15 جنوری به مجلس سنا ایالات متحده ارسال می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس نمایندگان ایالات متحده اعلام کرده است که روز چهارشنبه پرونده استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را به سنای این کشور واگذار خواهد کرد.
طبق گزارشات روزنامه  C-SPAN نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده در یک نشست خصوصی گفت:" رأی گیری مجلس در مورد انتقال مقررات استیضاح ترامپ در مجلس سنا می تواند روز چهارشنبه انجام شود. وی دادستان را از میان نمایندگان مجلس معرفی نکرد و گفت، امروز آماده این کار نیست."
درعین حال سخنگوی نانسی پلوسی، گفته است که با رضایت کل جناح مقالات استیضاح، فردا تاریخ 15 جنوری به مجلس سنا ارسال می شود.
دموکرات‌ها که اکثریت مجلس نمایندگان را در دست دارند در لایحه استیضاح آقای ترامپ را به "سوء استفاده از قدرت" و "مانع تراشی بر سر تحقیقات کنگره" متهم کرده‌اند و معتقدند که آقای ترامپ به همین دو دلیل دیگر کفایت لازم برای نشستن بر صندلی ریاست جمهوری را ندارد.
این در حالی است که جمهوری‌خواهان و در راس آنها آقای ترامپ هر دو اتهام را رد می‌کنند و با انتقاد از روند تحقیقات استیضاح، دموکرات‌ها را به تلاش برای "کودتا" و "ابطال نتایج انتخابات سال 2016" متهم می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала