غنی: پولیس حق کشتن حتا یک شهروند افغان را ندارد

© Photo / ARGمحمد اشرف غنی
محمد اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور غنی می‌گوید که نیروهای پولیس باید به وظایف شان درست عمل کنند. به گفته وی مسوولین امنیتی حق کشتن حتا یک افغان را ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ارگ، رئیس جمهور غنی روز گذشته (دوشنبه 23 جدی) در مراسم یازده‌‎همین دور فراغت افسران آکادمی پولیس جنرال عبدالرازق می‌گوید که مداخله‎های بیرونی در پولیس، باید به صفر برسد.

آقای غنی در مراسم فراغت 450 افسر افزود که جنگ کردن بر پولیس در 18سال گذشته تحمیل شده‌است و نیروهای پولیس باید از میدان‎های جنگ بیرون شوند و به وظیفۀ اصلی‎اش که انفاذ قانون است، برگردند.

آقای غنی گفت: «شهروندان ما در شهرهای ما نمی خواهند که پولیس وسیله قتل حتا یک دزد باشد. باید حکم اعدام را تنها یک محکمه داده می تواند. هیچ مسوول امنیتی افغانستان حق کشتن یک شهروند افغان را ندارد.»

رییس‎جهمور دربخشی دیگری از سخنان‎اش هرچند نامی ازعملیات‎های اخیر نیروهای امنیتی بر آمر ستار در کابل نمی‎برد، اما می‎گوید که وقتی کسی با جلب گرفتار شده می‎تواند چرا برای کشتن او عملیات راه اندازی شود.

از سوی دیگر، مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله از برخی اصلاحات در این نهاد سخن می‌زند.

او افزود: «مشکلات کدری پولیس و عدم موجودیت ظرفیت انکشاف و یا انتخاب ظرفیت های واقعی پولیس از طریق سیستم، یکی از چالش های عمده پولیس است.»

او اضافه کرد که افسر تازه فارغ شده در بخش‌های امنیتی، تدارکات و مبارزه با جرم‎های جنایی، کار خواهند کرد.

مسؤولان وزارت امو رداخله از برنامه‎هایی برای تأمین امنیت کشور به ویژه تأمین امنیت پایتخت سخن می‎زنند و می‌گویند که تلاش‌ها برای برای بهتر شدن کار پولیس و افزایش توانمندی‎های این نیروها، ادامه دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала