دستگیر شدن فیلم‌ بردار صحنه اصابت راکت به هواپیمای اوکراینی

© AFP 2023 / Rohhollah Vadati/ISNAدستگیر شدن فیلم‌بردار صحنه اصابت راکت به هواپیمای اوکراینی
دستگیر شدن فیلم‌بردار صحنه اصابت راکت به هواپیمای اوکراینی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فیلم‌ بردار صحنه اصابت راکت به هواپیمای اوکراینی برای بررسی و مشخص شدن علل و عوامل دخیل در حادثه مذکور دستگیر شد.
آیا دولت ایران خسارت نزدیک به ۱۵۰ میلیون دالری بابت سقوط هواپیمای اوکراینی را پرداخت می کند - اسپوتنیک افغانستان
آیا دولت ایران خسارت نزدیک به ۱۵۰ میلیون دالری بابت سقوط هواپیمای اوکراینی را پرداخت می کند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، قرارگاه ثارالله ایران، طی اطلاعیه‌ای با اشاره به تلاش برای مشخص کردن علل و عوامل دخیل در بروز حادثه هواپیمای اوکراینی اعلام کرد: به اطلاع مردم عزیز ایران می‌رساند در پی انتشار تصاویری اصابت راکت به هواپیمای مسافربری تهران-کی‌‌یف در فضای مجازی، قرارگاه ثارالله تهران در جهت بررسی و مشخص شدن علل و عوامل دخیل در حادثه مذکور اقدام به شناسایی و در اختیار گرفتن فرد منتشرکننده فیلم مذکور نموده که نتایج بررسی‌های صورت‌گرفته متعاقبا در اختیار ملت شریف ایران قرار می‌گیرد.

در میان جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی 13 شهروند افغانستان نیز قرار داشت، که از میان این 13 شهروند افغانستان، شش تن آنان شهروندی دوگانه افغانستان و سویدن را داشتند، سه تن آنان شهروندی دوگانۀ افغانستان و آلمان را داشتند و چهار تن دیگر تنها شهروند افغانستان بودند.

یادآوری می کنیم، که هواپیمای بوئینگ 737 اوکراین در تاریخ (18 جدی)  دقایقی پس از پرواز از میدان هوایی امام خمینی به مقصد کِیف در نزدیکی تهران با 176 سرنشین سقوط کرد. این اتفاق تنها ساعاتی پس از حمله راکتی ایران به مواضع نیروهای امریکایی در عراق بود، که به گفته مقامات سپاه انتقام از قتل قاسم سلیمانی توسط امریکا بود. به دنبال آن ستاد کل نیروهای مسلح ایران صبح دیروز (شنبه) 21 جدی در اطلاعیه‌ای علت این حادثه را خطای انسانی اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала