در ۲۰ ولایت آرای برخی از محل‌ها بازشماری می‌شوند

© Photo / IEC AFG fb در ۲۰ ولایت آرای برخی از محل‌ها بازشماری می‌شوند
 در ۲۰ ولایت آرای برخی از محل‌ها بازشماری می‌شوند   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نتیجۀ بررسی شکایت‌های انتخاباتی روشن شده‌است که باید آرای شماری از محل‌های رأی‌دهی در ۱۵ تا ۲۰ ولایت بازشماری شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع‌نیوز، چمن شاه اعتمادری، رییس دبیرخانۀ این کمیسیون امروز (چهارشنبه، ۱۸جدی) به طلوع‌نیوز گفت که کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی در حال هماهنگ‌سازی با کمیسیون مستقل انتخابات دربارۀ آغاز بازشماری این محل‌های رأی‌دهی است.

اعتمادی افزود: «احتمالأ ولایت‌های زیادی به تفتیش و بازشماری خواهد رفت. البته ممکن آمار محلاتی که به باشماری می‌رود خیلی بالا نباشد، اما در اکثر ولایت‌ها، نتیجۀ شکایت‌ها منجر به بازشماری و تفتیش مجدد خواهد شد.»

کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی، بازشماری آرا را کار کمیسیون مستقل انتخابات می‌داند.

در همین حال، حبیب‌الرحمان ننگ، رییس دبیرخانۀ کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که در این باره با کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی کمک خواهند کرد: «ما کاملأ در تمام بخش‌ها با کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی متعهد استیم».

بربنیاد تقویم کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی، این نهاد باید تا روز دو شنبۀ هفتۀ آینده فیصله‌هایش را دربارۀ بررسی شکایت‌های انتخاباتی ۳۴ ولایت نهایی سازد، اما نهادهای ناظر بر روند انتخابات این کار را ناممکن می‌دانند.

13 هزار کارمند کمیسیون انتخابات مرتکب تخطی، تخلف و جرایم انتخاباتی هستند - اسپوتنیک افغانستان
کمیسیون: 13 هزار کارمند انتخاباتی مرتکب تخطی، تخلف و جرایم انتخاباتی می‌باشند

خلیل رووفی، عضو اتحادیه نهادهای ناظر بر انتخابات در این باره گفت: «بحث ظرفیت کمیسیون شکایات و تعداد شکایت‌هایی که صورت گرفته قطعأ هردوی این‌ها قابل مقایسه نیست – ظرفیت خیلی پایین است و شکایات سطحش خیلی بالا است».

 کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی بررسی‌هایش را دربارۀ ۱۶۵۰۰شکایت به روز پنجم ماه جدی آغاز کرد و باید تا دوهفتۀ دیگر نتیجه کارش را به کمیسیون مستقل انتخابات بفرستد تا این کمیسیون نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری را روشن بسازد.

گفتنی است که نتایج نخستین انتخابات ریاست جمهوری سه ماه پس برگزاری انتخابات اعلام شد، اما هنوز تا نتایج نهایی این انتخابات اعلام نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала