حقایقی از فوران آتش‌فشان های زیر آب

© Photo / Roscosmos/Fyodor Yurchikhinحقایقی از فوران آتش‌فشان های زیر آب
حقایقی از فوران آتش‌فشان های زیر آب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم بین المللی دانشمندان اعلام نمودند که فوران آتشفشان های زیر آب باعث ایجاد زمین لرزه های اخیر در سواحل آفریقا شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان آلمانی ، فرانسوی و عرب از راز سر و صدای های که در اعماق زمین، در سال 2018 ضبط شده بود، پرده برداشتند.

 مطالعه مرتبط به این مطالعه در مجله علمی Nature Geoscience منتشر شده است.

دانشمندان مشخص نمودند  که آتشفشان زیر آب علت وقوع زمین لرزه های شد که در ماه می سال 2018 از سواحل آفریقا آغاز شد. قدرت این زلزله در ماه نوامبر همان سال زمانی ثبت شد که اوج زلزله ها در جنوب و آمریکای شمالی و همچنین نیوزلند و هاوایی به 5.9 درجه ریشتر رسید.

پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از سنسور ها، کارشناسان دریافتند که این آتشفشان در عمق حدود 3.5 کیلومتری ساحل مایوت (منطقه خارج از کشور فرانسه) ، واقع در اقیانوس هند بین موزامبیک و ماداگاسکار واقع شده است. ارتفاع آتشفشان زیر آب حدود 800 متر می رسد و قطر آن در حدود 4/5 کیلومتر تخمین زده می شود.

دانشمندان خاطرنشان می کنند که هنگام فوران آتشفشان از بستر دریا ، حدود 3.4 کیلومتر مکعب ماگما به سطح آب بالا آمده و از اثر آن یک زاویه زیر آبی به طول تقریبا 35 کیلومتر ایجاد شد که از کانال زیرزمینی عبور نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала