پیام تسلیت اشرف غنی به خانواده های قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی

© @ARG1880-FBپیام تسلیت اشرف غنی به خانواده های قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی
پیام تسلیت اشرف غنی به خانواده های قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان به خانواده های قربانیان که در اثر سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران جان باخته بودند، تسلیت گفت.
رئیس جمهور اوکراین: منتظر معذرت خواهی رسمی ایران هستیم  - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهور اوکراین: منتظر معذرت خواهی رسمی ایران هستیم

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به خانواده های سیزده تن از شهروندان افغانستان که در اثر سانحه هوایی در کشور ایران جان باخته بودند، تسلیت گفت.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری افغانستان چنین آمده است: به‌ این وسیله مراتب تسلیت و غمشریکی عمیق‌ام را با خانواده‌ها و بازماندگان این حادثه المناک ابراز نموده، به جان باخته‌گان، جنت فردوس و برای بازماندگان شان صبر جمیل و اجر جزیل استدعا می‌نمایم.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان تلاش می‌کند تا هرچه عاجل بازمانده‌های این حادثه را شناسایی و به آن‌ها کمک‌های لازم انجام دهد.

در ادامه این خبرنامه آمده است: همچنان مراتب تسلیت و همدردی عمیق خویش را به بازماندگان آن عده از شهروندان اوکراین، سویدن، جرمنی، کانادا و انگلیستان که در این حادثه جان باخته‌ اند نیز ابراز می‌نمایم.

یادآوری می کنیم، که هواپیمای بوئینگ 737 اوکراین در تاریخ (18 جدی)  دقایقی پس از پرواز از میدان هوایی امام خمینی به مقصد کی‌یف در نزدیکی تهران با 176 سرنشین سقوط کرد. این اتفاق تنها ساعاتی پس از حمله راکتی ایران به مواضع نیروهای امریکایی در عراق بود، که به گفته مقامات سپاه انتقام از قتل قاسم سلیمانی توسط امریکا بود.

همان زمان، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، اوکراین با وجود انکارهای ایران، حمله موشکی یا تروریسم را از جمله تئوری های ممکن برای وقوع این سانحه دانست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала