خلیلی پسر افغان بیاتلت مشهور روسیه: هیچگاه در افغانستان نبودم، اما قصد دارم+عکس

© Sputnik / Eugeny Tumashov / RBU /  مراجعه به بانک تصاویر خلیلی بیاتلت مشهور روسیه
خلیلی بیاتلت مشهور روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کریم خلیلی ، بیاتلت روسی که عضو تیم ملی روسیه است، در جام جهانی شرکت می نماید ، درباره خانواده اش صحبت کرد. وی گفت که در خانواده پدر افغان و مادر روسی به دنیا آمده هست.

اسپوتنیک به نقل ، Sports.ru ' کریم خلیلی می گوید که پدر وی در سال 1993 به عنوان محصل برای تحصیل به روسیه آمد. این زمانی بود که افغانستان در حالت دشوار قرار داشت. پدرش تحصیلات خود را به بخش انجینری ادامه داد که بعد از ختم تحصیل مشغول کار شد که هنوز هم کار می کند.

وی گفت: "من هرگز به افغانستان نرفته ام - در آینده ای نزدیک هم قصد سفر را ندارم. اما سفر در آنجا مستثنی نیست. من تصور از  کشورم را  دارم – ما در خانه تلویزیون ماهواره ای با کانال های افغانی را داریم: پدرم اکثراً کانال های افغانی را تماشا می کند و بعضی اوقات من به وی می پیوندم و چیزی را می فهمیدم.

هیچ کس به من زبان را نیاموخته ، اما من خوب صحبت می کنم، در زمان کودکی ، ما به دو زبان صحبت میکردیم. بعداً ، من در مکتب زبان انگلیسی را آموخت.  حالا نمی توانم بگویم که من به زبان انگلیسی روان صحبت می کنم، اما حین مکالمه من مطلب آنها را می فهمم ، آنها مرا درک می کنند ، هیچ مشکلی نیست.

​مادرم معلم فرانسوی بود ، بنابراین در خانواده ما هوس آموزش زبانهای خارجی بود. من و خواهرم سعی کردیم آلمانی را یاد بگیریم ، اما زمان کافی برای آن نداشتیم. من می خواهم به آموختن زبان آلمانی برگردم. من باید انگلیسی و آلمانی را بدانم - زیرا در اروپا برای تامین ارتباط  بسیار ضرور است.

ما نه تنها تعطیلات روسیه را جشن می گیریم. بلکه مثل همه مسلمانان – عید رمضان، عید قربان ، نوروز (سال جدید) که در 21-22 مارچ برگزار می شود را نیز تجلیل می نمایم. در روزی های جشنی ما غذا های ملی مانند: بره کباب ، پلو ، منتو را پخته می کنیم - من این همه را خیلی دوست دارم ، والدینم عالی طبخ می کنند.

ما در خانواده معمولاٌ به زبان روسی صحبت می کنیم ، اما با پدرم گاهی به زبان دری صحبت می نمایم. من نمی گویم که فرهنگ افغانستان تأثیر ویژه ای بر من دارد - حتی اگر چیزی هم وجود داشته باشد ، رعایت آداب و رسوم و آیین های اسلام با رژیم ورزشی ما دشوار است. می توانم به طور مثال بگویم که رژیم روزه ماه رمضان را نمی توانم رعایت کنم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала