پاسخ کوبنده ایران ترامپ را تحقیر کرد

© AFP 2023 / Nicholas Kammدونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ طی نشستی خبری گفت که در واکنش به اقدام اخیر ایران، ایالات متحده به‌زودی تحریم‌های اقتصادی جدیدی را علیه این کشور وضع خواهد کرد.

اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در نشستی خبری درباره حمله انتقام جویانه ایران به پایگاه‌های امریکا در عراق سخنرانی نمود. او هنگام ورود به جمع خبرنگاران و پیش از هر مقدمه‌ای کلام خود را با لحنی مضطرب با بیان این جمله آغاز کرد: "تا زمانی که من رئیس‌جمهور ایالات متحده هستم، ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت".

وی به حمله راکتی ایران به پایگاه‌ هوایی امریکا در عراق اشاره کرد و گفت: به اطلاع مردم امریکا می‌رسانم که هیچ امریکایی در حمله شب گذشته آسیب ندید. همه سربازان ما سلامت هستند و تنها آسیب‌های جزئی به تجهیزات وارد شده است. به نظر می‌رسد ایران قصد دارد دست از رفتارهای خود دست بردارد.

ترامپ ادامه داد: ما با استفاده از یک دستگاه هشدار که خیلی خوب جواب داد، توانستیم سربازان خود را به موقع نجات دهیم.

  واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از حملات راکتی ایران آگاه بود

رئیس جمهور امریکا گفت: ایران حامی اصلی تروریسم در جهان است و تلاش می‌کند که به سلاح هسته‌ای دست یابد ولی ما اجازه نخواهیم داد.

وی مدعی شد: ما هفته گذشته جنرال سلیمانی را هدف قرار دادیم که مسئول کشته شدن هزاران آمریکایی بود. در حمله نیروهای مورد حمایت سپاه قدس [دو هفته قبل] یک امریکایی کشته شد و سلیمانی برای کشتن امریکایی‌ها برنامه‌ریزی کرده بود.

ترامپ ادامه داد: باید قبلاً سلیمانی کشته می‌شد. با حذف فیزیکی سلیمانی ما این پیام را به تروریست‌ها دادیم که اگر برای جان خود ارزش قائل هستید، جان مردم ما را تهدید نکنید.

رئیس جمهور امریکا گفت: همانطور که ما در حال بررسی اقدامات آتی خود در واکنش به تهاجم ایران هستیم، من اقدامات تنبیهی اقتصادی علیه ایران اعمال می‌کنم. راکت‌هایی که شب گذشته به سمت ما پرتاب شد محصول پولی هستند که دولت پیشین امریکا در اختیار ایران قرار داد.

وی با حمله مجدد به توافق برجام گفت: ایران باید جاه‌طلبی‌های هستوای خود را کنار بگذارد و به فعالیت‌های تروریستی خود در منطقه خاتمه دهد. ما به تلاش برای رسیدن به توافقی با ایران ادامه می‌دهیم که منجر به امنیت بیشتر در دنیا شود. زمان آن رسیده که شرکای اروپایی ما این واقعیت را درک کنند. آنها باید از برجام خارج شوند تا به توافقی جدید با ایران دست پیدا کنیم.

‏ تنش‌ها میان امریکا و ایران» سفر دبیر کل ناتو به کابل را به تعویق انداخت - اسپوتنیک افغانستان
‏« تنش‌ها میان امریکا و ایران» سفر دبیر کل ناتو به کابل را به تعویق انداخت

رئیس جمهور امریکا گفت: امروز جهان باید یک پیام روشن برای ایران ارسال کند که دورانش در سرکوب و ترور ادامه نخواهد داشت.

ترامپ ادامه داد: امروز از ناتو می‌خواهم که در روند خاورمیانه مداخله بیشتری داشته باشد. نیروهای نظامی امریکا در دولت من با 2.3 تریلیون دالر کاملاً بازسازی شده است.

وی با تکرار سخنان خود مبنی بر استقلال امریکا در تامین و تولید نفت مورد نیاز خود، گفت که ما نیازی به نفت خاورمیانه نداریم.

رئیس جمهور امریکا در ادامه به لفاظی درباره توان نظامی و راکتی و اقتصادی امریکا پرداخت. وی گفت: راکت‌های ما کاملاً دقیق و مرگبار هستند. ما راکت‌های فراصوتی داریم. البته این بدین معنا نیست که ما حتماً باید از این موشک‌ها استفاده کنیم.

وی تلاش کرد با مصادره مجدد شکست داعش و به نام زدن از بین رفتن داعش به نام امریکا بگوید که نابودی داعش به نفع ایران بود. ترامپ گفت: در دولت من دولت داعش کاملاً شکست خورد و قلمرو داعش سقوط کرد. مبارزه ما با داعش به نفع ایران نیز خواهد بود و ما باید روی این هدف مشترک و روی اولویت‌های مشترک دیگر کار کنیم.

وی که چند روز پیش تهدید به بمباران 52 سایت در ایران از جمله اماکن فرهنگی کرده بود، مدعی شد: در پایان خطاب به مردم ایران و رهبران ایران می‌گویم که ما می‌خواهیم که شما آینده خوبی داشته باشید. ما دوست داریم با همه کشورهایی که خواستار صلح هستند همکاری کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала