اکثریت قاطع اسرائیلی‌ها، رهبران خود را فاسد می‌دانند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر کی قوی تر است – اسرائیل یا ایران؟
کی قوی تر است – اسرائیل یا ایران؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج نظرسنجی جدید مرکز پیمایش سیاسی و افکارسنجی گاتمن حاکی از این است که حداقل 82درصد از اسرائیلی‌هارهبران این کشور را فاسد یا بسیار فاسد می‌دانند.

 

به گزارش اسپوتنیک، نتایج تحقیقات سالانه «مرکز پیمایش سیاسی و افکارسنجی گاتمن» متعلق به اسرائیل نشان می‌دهد اکثر اسرائیلی‌ها در فلسطین ، سران و رهبران این کشور را «فاسد» می‌دانند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، نتایج این تحقیق که برای هفدهمین سال با جامعه آماری 1014 اسرائیلی بزرگسال (شامل 852 یهودی و 162 عرب) انجام شده، روز (سه‌شنبه7 جنوری)‌ به «رووین ریولین» رئیس اسرائیل ارائه شد.

بر اساس نظرسنجی که در این تحقیق انجام شده، 58 درصد از اسرائیلی‌ها سران خود را «بسیار فاسد» و 24 درصد نیز آنها را «فاسد» دانسته و 2 درصد نیز بدون نظر هستند.

به نوشته جروزالم‌پست، از زمان آغاز سنجش نظر اسرائیلی‌ها درباره میزان فساد سران خود توسط ارتش این کشور از سال 2014 (که حدود 43 درصد بود)، این رقم هر سال به شکل پیوسته در حال رشد بوده است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد، اسرائیلی‌ها با ۹۰ درصد رأی موافق، بیشتر از هر نهاد یا سازمان دولتی به ارتش این رژیم اطمینان دارند.

بر این اساس، حود 50 درصد از اسرائیلی‌ها و حدود 42 درصد از اعراب، معتقدند دادگاه‌های اسرائیل برخورد یکسانی با افرادی که به آنها مراجعه می‌کنند، ندارند.

این نتایج در حالی است که «آویخای مندلبیت» دادستان کل اسرائیل حدود دو ماه پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو رسما به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم شده است. 

پلیس اسرائیلی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به «پرونده 1000» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت‌‌خواری متهم است.

پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به «پرونده 2000» درباره سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحرونوت» برای ارائه پوشش بهتر از اخبار نخست‌وزیری است.

او همچنین در «پرونده 4000» متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون ها دالر تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار اسرائیلی‌ها از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала