ناتو آموزش نیروهای امنیتی عراق را از سر خواهد گرفت

© AFP 2023 / Thierry Charlier ناتو آموزش نیروهای امنیتی عراق را از سر خواهد گرفت
 ناتو آموزش نیروهای امنیتی عراق را از سر خواهد گرفت    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستولتنبرگ: هرگاه «اوضاع اجازه بدهد» ناتو آموزش نیروهای امنیتی عراق را از سر خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: اعضای ناتو از مأموریت آموزشی پیمان در عراق حمایت می کنند، این سازمان آماده است که هر وقتی که وضعیت در این کشور اجازه می دهد، آموزش نیروهای امنیتی عراق را از سر بگیریم.

وی گفت: «ناتو به وظیفه خود در آموزش نیروهای عراقی پایبند بوده واین پیمان در عراق وظیفه دارد که مانع از بازگشت داعش شده و به تقویت توانایی نیروهای عراقی و مبارزه با تروریسم بپردازد».

او افزود: "اکنون ما به دلیل وضعیت امنیتی موجود، مأموریت آموزشی خود را به حالت تعلیق در آورده ایم، اما ما آماده هستیم که هر وقتی که وضعیت در محل اجازه بدهد ، مأموریت آموزشی را از سر بگیریم".

دبیرکل ناتو: طالبان هیچ‌وقت در میدان جنگ پیروز نخواهند شد - اسپوتنیک افغانستان
دبیرکل ناتو: طالبان هیچ‌وقت در میدان جنگ پیروز نخواهند شد

شایان ذکر است که جنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد جمعه (سوم جنوری) در حمله هوایی نیروهای امریکایی در نزدیکی میدان هوایی بین‌المللی بغداد، پایتخت عراق کشته شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع امریکا این خبر را تایید کرده‌اند.

پنتاگون با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حمله بر موتر قاسم سلیمانی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا صورت گرفته است.

پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا،  گفت که در صورتی که ایران آمریکای ها را مورد  حمله قرار دهد، کشورش ضربه ای سریع و قدرتمند به 52 هدف در ایران وارد خواهد کرد. با این حال جامعه جهانی آمریکا و ایران را به به خویشتن داری دعوت کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала