حمایت فرانسه از ادامه عملیات ضد تروریستی ائتلاف بین المللی

© Photo / Capt. Jason Welchحمایت فرانسه از ادامه عملیات ضد تروریستی ائتلاف بین المللی
حمایت فرانسه از ادامه عملیات ضد تروریستی ائتلاف بین المللی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه ای کتبی اعلام کرد که وزیر امور خارجه فرانسه با نخست وزیر عراق در یک تماس تلفنی تحولات منطقه را مورد بحث و مذاکره قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از بیانیه‌ای رسمی وزارت امور خارجه فرانسه،عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، با دریافت تماس تلفنی ازجانب «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه، تحولات منطقه و آینده حضور نیروهای فرانسوی در عراق را بررسی کرد.

در این تماس تلفنی، لودریان پیغامی ازجانب رئیس جمهور فرانسه درباره آینده روابط عراق با ائتلاف بین المللی ضد تروریسم در چارچوب احترام به حاکمیت ارضی عراق را بررسی کرد و خواستار اعطای فرصت برای مذاکره بیشتر در این باره شد.

عبدالمهدی در این تماس تلفنی تأکید کرد که کارشناسان حقوقی عراقی درحال تنظیم گام‌های قانونی و اجرایی اجرای مصوبه مجلس درباره خروج نیروهای خارجی هستند.

ائتلاف ضد داعش به رهبری ایالات متحده آمریكا اعلام كرد كه فعالیت های آموزشی را در این كشور به دلیل تشدید تنش در عراق به حالت تعلیق درآورده است. 

در جلسه فوق العاده ای که دیروز (5 جنوری) در پارلمان عراق برگزار شد، با اکثریت آرا تصمیم به خارج ساختن نیروهای خارجی و نیروهای آمریکایی از این کشور گرفته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала