ظریف: مایک پمپئو یک دلقک مغرور است

© REUTERS / Ahmed Saad ظریف: مایک پمپئو یک دلقک مغرور است
ظریف: مایک پمپئو یک دلقک مغرور است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سخنان وزیر امور خارجه امریکا درباره فرمانده قدس ایران، او را دلقک مغرور خواند.
نیویورک‌تایمز: پیشینه دروغ‌های ترامپ، توجیهاتش درباره ترور سلیمانی را بی اعتبار کرده است - اسپوتنیک افغانستان
نیویورک‌تایمز: پیشینه دروغ‌های ترامپ، توجیهاتش درباره ترور سلیمانی را بی اعتبار کرده است

به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی تویتری به ادعای «مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده امریکا که مدعی شده بود مردم عراق کشتن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را جشن گرفته‌اند، پاسخ داد.

ظریف در پیام تویتری خود تصریح کرد:- "24 ساعت پیش یک دلقک مغرور –که به لباس دیپلمات‌ها درآمده- مدعی شد، که مردم در شهرهای عراق [در واکنش به شهادت سردار سلیمانی] در حال رقص و پایکوبی هستند. امروز صدها هزار نفر از برادران و خواهران سرافراز عراقی ما از خاک خودشان پاسخ او [پامپئو] را دادند. پایان حضور نحس امریکا در غرب آسیا آغاز شده است".

وزیر امور خارجه کشور ایران در پایان پیام تویتری خود، تصاویری از حضور گسترده مردم عراق در مراسم تشیع پیکرهای حاج قاسم سلیمانی و فرمانده «ابومهدی المهندس» قائم مقام حشد شعبی را منتشر کرد.

پیش از این، وزیر امور خارجه امریکا گفته بود، که مردم عراق پس از ترور سلیمانی جشن گرفته اند.

این در حالیست، که تنش ها بین ایران و امریکا پس از آن افزایش یافته که دولت ایالات متحده دیروز (جمعه) پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط نظامیان این کشور در بغداد، از شهروندان خود خواست عراق را ترک کنند.

یادآوری می کنیم، که بامداد دیروز جمعه سیزدهم ماه جدی ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت راکت به دو موتر در نزدیکی میدان هوایی بغداد، الحشد الشعبی عراق از کشته شدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی امریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی پس از آن سپاه پاسداران ایران آن را تأیید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала