صادرات میوه خشک افغانستان به نام محصولات پاکستان به سایر کشورها

© Fotolia / Quanthemصادرات میوه خشک افغانستان به نام محصولات پاکستان به سایر کشورها
صادرات میوه خشک افغانستان به نام محصولات پاکستان به سایر کشورها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی از تاجران و فروشندگان میوه خشک در ولایت غزنی از نبود بازار و زمینه پروسس معیاری انتقاد کرده و می‌گویند که میوه خشک افغانستان با قیمت ناچیز به پاکستان قاچاق می‌شود و آنها با آرم و به نام محصول پاکستانی به سایر کشورها صادر می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، حاجی امیر محمد وکیل صنفی مارکت میوه خشک غزنی در مورد قاچاق میوه خشک غزنی به پاکستان گفت: متاسفانه به دلیل نبود بازار و زمینه پروسس معیاری در داخل کشور و ولایت غزنی، میوه خشک این ولایت به قیمت بسیار ناچیز به پاکستان قاچاق می‌شود و سپس پاکستانی ها آن را به گونه معیاری پروسس کرده و با آرم و بنام محصولات پاکستانی به سایر کشورها به قیمت بسیار بلند صادر می‌کنند.

انتقال میوه جات تازه افغانستان از طریق بندر واگه  - اسپوتنیک افغانستان
انتقال میوه جات تازه افغانستان از طریق بندر واگه

امیر محمد خواستار توجه جدی حکومت برای بازاریابی میوه خشک کشور و همچنان خواستار زمینه سازی برای پروسس معیاری آن شده و عنوان کرد که اگر ما با آرم  و محصول افغانستانی میوه خشک خود را صادر کنیم، بسیار به نفع تجار خواهد بود.

طی چند سال اخیر به دلیل افزایش ایجاد باغ‌های میوه در مناطق مختلف کشور، محصولات میوه تر و خشک کشور افزایش یافته است و تعدادی از این محصولات به قیمت ناچیز در داخل کشور به مصرف می‌رسد و تعدادی زیادی هم فاسد شده و از بین می‌روند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала