سازمان‌های اطلاعاتی غرب در مقابل جاسوسی های الکترونیکی ناتوان اند

© AP Photo / John Minchilloسازمان اطلاعاتی غرب در مقابل جاسوسی های الکترونیکی ناتوان اند
سازمان اطلاعاتی غرب در مقابل جاسوسی های الکترونیکی ناتوان اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دزدیدن اطلاعات سازمان‌های در غرب حالا به یک دردسر تبدیل شده است، سازمان اطلاعاتی غربی به ناتوانی های خود اعتراف می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، یاهو نیوز نتایج یک مطالعه چندماهه را منتشر کرده است که براساس آن سرویس های اطلاعاتی غربی در مقابل جاسوسی الکترونیکی و نظارت بر آن ناتوان اند.

برای اولین بار نفوذ الکترونیکی به ساختار دولت امریکا در بهار سال 2014 مشخص شد، وقتی که هکرها وارد سیستم های کامپیوتری دفتر مدیریت ایالات متحده شدند که هیچ کس در این سرویس نتوانست از ورود و خسارت وارد شده توسط هکرها را پیش بینی کند.

 پیام رسان ToTok ابزار جاسوسی در امارات  - اسپوتنیک افغانستان
پیام رسان "ToTok" ابزار جاسوسی در امارات

در مدت شش ماه معلوم شد که هکرها خارجی اطلاعاتی حدود 22 میلیون کارمندان دولت پیشین و فعلی امریکا، از جمله کارمندان اطلاعاتی، مامورین اف‌بی‌ای و سی‌آی‌ای را دریافت کرده اند.

به گفته چندین منبع، سی‌آی‌ای در سال 2016 مجبور شد که کارمندان خود را از یک اقامت در پکن چین خارج کند، اگر چه رهبری اطلاعاتی امریکا این اطلاعات را تبلیغ می دانند و تائید نمی کند.

نویسندگان این گزارش نوشته اند که مامورین سازمان اطلاعاتی امریکا در مسکو قبل از ورود به روسیه نیز شناخته شده بودند، چهار افسر سابق امریکا در مورد گفتند: " كرملین سریعاً افسران جدید سی‌آی‌ای را در سفارت امریکا را در مسكو شناسایی كرد".

این تحقیقات نشان می دهد که سرویس اطلاعاتی غرب در مقابل جاسوسی الکترونیکی یا شنود الکترونیک ناتوان اند و در نهایت این جامعه اطلاعاتی مجبور اند به طور سنتی کار کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала