رییس اداره تدارکات: این اداره توانسته جلو مافیا و زورمندانی را که فساد می‌کردند، بگیرد

© Photo / ARG / ARGرییس اداره تدارکات: این اداره توانسته جلو مافیا و زورمندانی را که فساد می‌کردند، بگیرد
رییس اداره تدارکات: این اداره توانسته جلو مافیا و زورمندانی را که فساد می‌کردند، بگیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان رئیس اداره تدارکات ملی را به علت اتهام‌های فساد در پنج پیمان خرید نفت، دارو و برنج و مشکلات دیگر در این اداره برای پاسخگوی به مجلس عمومی فرا خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، همایون هریرود، عضو مجلس نمایندگان گفت: اداره تدارکات ملی صدها پروژه را به واحد عملیاتی ریاست جمهوری بدون در نظر داشت ظرفیت تخنیکی و معیارهای تخنیکی و دیگر موارد اعطا نموده است.

اما الهام عمر هوتکی، رئیس اداره تدارکات ملی، هر گونه فساد در کارش را در می گوید که شماری از مسئولان دولتی فساد می خواهند ولی مشکل کار شان را بر اداره تدارکات ملی می اندازند.

آقای هوتکی گفت: شرکت‌های و کارمندان مفسد ویا کارمندان بلند پاییه و یا پایین پاییه که برای پرسش های شما پاسخ ندارند تمام بار را بالای تدارکات می اندازند.

آقای هوتکی می افزاید که وزارت داخله نتوانسته است که سوخت بار را به نظامیان کشور برسانند، مشکل از خودشان است چون که این نهاد ها دارای صلاحیت های خاصی هستند.

انتقاد نمایندگان مجلس افغانستان از وجود فساد در کمیسیون تدارکات ملی - اسپوتنیک افغانستان
انتقاد نمایندگان مجلس افغانستان از وجود فساد در کمیسیون تدارکات ملی

او افزود: "شش ماه پیش ما طرزالعمل تدارکات اضطراری را ما منظوری دادیم که برادران حالت اضطرار که سرتان می آید نبایین در تدارکات شما اردو و سرباز این مملکت استیند اولاد غریب را در مرگ برابر نکنید".

در همین حال، میر رحمان رحمانی، رئیس مجلی نمایندگان گفت: "نورم استندرد را همرا با وزیرتجارت همرای رییس صاحب تدارکات می‌خواهیم همرای وزیرصاحب زراعت یک جلسه مشترک می گیریم تا ملامت و سلامت معلوم شود".

با این حال، شماری از اعضای مجلس گفتند که حلقه هایی در داخل و نیز در بیرون از شورا در برابر اداره تدارکات ملی توطئه می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала