Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اولیور کان و بازگشت به بایرن

© Sputnik / Вадим Алексеев /  مراجعه به بانک تصاویر اولیور کان
اولیور کان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دروازه‌بان افسانه ای اسبق تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ امروز رسما عضو هیات مدیره باواریایی‌ها شد.

به گزارش اسپوتنیک، باشگاه بایرن مونیخ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، اولیور کان از امروز (چهارشنبه، اول جنوری 2020) به طور رسمی به عضویت هیئت مدیره این باشگاه درآمد و کارش را در باشگاهی که سال‌ها برایش بازی می‌کرد، شروع کرد. اولیور کان که قرار است با پایان یافتن قرارداد کارل هاینتس رومنیگه در تاریخ 31 دسامبر 2021 جانشین وی در پست مدیر اجرایی باشگاه بایرن مونیخ شود، بین سال‌های 1994 تا 2008 پیراهن باواریایی‌ها را به تن داشت.

او که در سال 2019 نامش وارد تالار مشاهیر فوتبال آلمان شد، در 632 بازی در درون دروازه بایرن ایستاد و با این تیم 8 قهرمانی در بوندس‌لیگا، 6 قهرمانی در جام حذفی آلمان، 5 قهرمانی در سوپرجام آلمان، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی در سوپرجام اروپا و یک قهرمانی در جام بین‌قاره‌ای را تجربه کرد.

کان که دو بار به عنوان مرد سال فوتبال آلمان، 4 بار به عنوان بهترین دروازه‌بان این کشور، سه بار به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان و در جام جهانی 2002 نیز به عنوان سنگربان و بهترین بازیکن انتخاب شد، پس از آویزان کردن دستکش‌هایش در سال 2008، در رشته مدیریت فارغ‌التحصیل شد و پس از آن وارد دنیای بازرگانی شد و همزمان به عنوان کارشناس برای شبکه تلویزیون (زِد‌دی‌اف )آلمان نیر فعالیت داشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала