Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

می‌ودر در صدر جدول ثروتمندترین ورزشکار دنیا

© Sputnik / Евгений Биятов /  مراجعه به بانک تصاویر فلوید می ودر بوکسور جهان Боксер Флойд Мейвезер провел массовую открытую тренировку в Москве
فلوید می ودر بوکسور جهان   Боксер Флойд Мейвезер провел массовую открытую тренировку в Москве - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فوربس تازه‌ترین جدول ثروتمندترین ورزشکار دنیا را اعلام کرد که می‌ودر صدر را در اختیار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، مجله اقتصادی شیوه زندگی آمریکایی موسوم به فوربس تازه‌ترین رده بندی پردرآمدترین ورزشکار یک دهه‌ی اخیر را اعلام نمود که طی آن فلوید‌می‌ودر بالاتر از رونالدو و مسی، صدر جدول را در اختیار گرفته است.

این مجله فهرست ده ورزشکار ثروتمند برتر دهه اخیر را از سال 2010 به این‌سو در حالی نشر می‌کند که ستاره نامدار و 42 ساله‌ی دنیای بوکس از کار حرفه ای بوکس خود در ده سال گذشته 706 میلیون پوند (915 میلیون دالر) بدست آورده است.

این بوکسور آمریکایی در آگست سال 2017 پس از بازی بلاک باستر خود با "کانرمک‌گریگور" فوق ستاره دنیای MMA بازنشسته شد. البته از این مسابقه بزرگ 300 میلیون دالر را می‌ودر به جیب زد.

مبارزه او با "مانی‌پاکیو" که در ماه می سال 2015 پس از سالها تلاش انجام شد، همچنین می‌ودر را صاحب رقمی نزدیک به 200 میلیون دالر خالص کرد که می‌ودر کار خود را با یک رکورد عالی 50-0 به پایان رساند و در سال 2010 نیز مسابقات به‌یادماندنی را با "سوگرشن‌موسلی"، "سائول‌کانِلو آلوارز" و "مگول‌کوتو" انجام داد.

پس از می‌ودر در فهرست فوربس، دو تن از بزرگترین بازیکنان فوتبال تاکنون قرار گرفته‌اند که رونالدو دوم و مسی سوم است.

رونالدو بیشتر از رقیب بزرگ خود یعنی مسی طی یک دهه اخیر درآمد کرده که رقم آن به 617 میلیون پوند (800 میلیون دالر) می‌رسد، در حالی‌که اعجوبه آرژانتینی 578.5 میلیون پوند (750 میلیون دالر) کسب درآمد کرده است.

ابرستاره پرتگالی ضمن کسب جوایزی رده باشگاهی، با تیم ملی کشورش نیز خوب عمل کرده و همچنان در دنیای مجازی ببش از 150 میلیون دنباله‌کننده دارد که در واقع بیشترین تعداد دنبال کننده او را شبکه‌های اینستاگرام و فیس بوک شامل می‌شوند.

در همین حال، مسی خوشحال است که برای عملکرد درخشان خود در زمین، دستمزدی عظیم کسب کند که بالاترین دستمزد در نیوکمپ به شمار می‌رود.

در مکان چهارم این فهرست، ستاره افسانه‌ی بسکتبال لبران جیمز با درآمد 524.5 میلیون پوند (680 میلیون دالر) ایستاده که از لس‌آنجلس‌لیکرز بیشترین دستمزد را می‌گیرد.

در مکان پنجم این رده بندی، راجر فدرر اسطوره تنیس قرار دارد و بالاتر از گلف‌باز تایگر‌وودز و فیل‌میکل‌سون قرار گرفته است.

منی‌پاکیاوو، رقیب بزرگ می‌ودر هشتمین ورزشکار ثروتمند است که بالاتر از ستاره ان‌بی‌ای کوبی‌دورانت قرار گرفته است.

در این فهرست لوئیز‌همیلتون با درامد 308.5 میلیون پوند (400 میلیون دالر) تنها راننده مسابقات فرمول1 و تنها بریتانیایی است که رده دهم را از آن خود کرده است.

الته در کنار این فهرست، سرنا ویلیامز تنها ورزشکار زن است که به جمع 40 چهره برتر راه یافته است.

ابن اعجوبه آمریکایی و برنده 23 بار گرنداسلم دنیای تنیس در طی این دهه 165.8 میلیون پوند (215 میلیون دالر) درآمد کسب کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала