Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

توقف جنگ برای فوتبال+عکس

© AP Photo / Andre PennerCorinthians and Botafogo players battle it out during a Brazilian soccer league match at the Itaquerao Stadium in Sao Paulo, Brazil
Corinthians and Botafogo players battle it out during a Brazilian soccer league match at the Itaquerao Stadium in Sao Paulo, Brazil - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جریان جنگ جهانی اول دو ارتش انگلیس و آلمان اسلحه های خود را کنار گذاشتند و کریسمس سال 1914 را با برگزاری مسابقه فوتبال جشن گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک، در جریان جنگ ها و در روزهای نزدیک سال جدید میلادی اکثر سربازان بخاطر سال جدید میلادی جنگ را متوقف می کردند و به بازی فوتبال می پرداختند.

مشهورترین توقف جنگ برای فوتبال در سال 1914 اتفاق افتاد و در جریان جنگ جهانی اول دیدار به یادماندنی بین دو سنگر انگلیسی‌ ها و آلمانی‌ ها برگزار شد. جنگ جهانی به علت کریسمس برای ساعاتی متوقف شد که این موضوع از نامه‌های سربازان به خانواده‌هایشان آشکار شد.

پس از این بازی، دوباره جنگ از سر گرفته شد. آن جنگ وحشتناک نزدیک به چهار سال طول کشید و هزاران نفر جان خود را در این راه از دست دادند اما فوتبال باعث شد برای یک روز، توپ فوتبال جایگزین اسلحه شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала