آلمانی‌ها: ترامپ بیشتر از رهبر کوریای شمالی جهان را تهدید می‌کند

© REUTERS / Kevin Lamarqueآلمانی‌ها: ترامپ بیشتر از رهبر کوریای شمالی جهان را تهدید می‌کند
آلمانی‌ها: ترامپ بیشتر از رهبر کوریای شمالی جهان را تهدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در یک نظرسنجنی که در آلمان صورت گرفت بسیاری آلمانی‌ها معتقدند که رئیس‌جمهور امریکا بیش از رهبر کوریای شمالی جهان را تهدید می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، «استانیسلاو بیشوک» مدیر اجرایی سازمان نظارت بر (CIS-EMO) در مورد این نظرسنجی نظر داد.

در نظرسنجی که توسط شرکت تحقیقاتی «یوگوف» امریکایی در آلمان انجام بیش از دوهزار آلمانی در آن شرکت کردند. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که آلمانی معتقدند که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا تهدید بیشتری برای صلح نسبت به رهبران کوریای شمالی و ایران است.

 ترامپ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را تهدید کرد

بررسی‌ها نشان می‌دهند که 41 درصد آلمانی‌ها رئیس‌جمهور ترامپ را خطرناک‌ترین رهبر جهان نسبت به چهار کشور جهان از جمله روسیه، چین، کوریای شمالی و ایران می‌دانند.

در این نظرسنجی کیم جونگ اون با 17 درصد تهدید اصلی برای جهان شناخته شد، خامنه‌ای 8 درصد و رئیس‌جمهور پوتین 7 درصد رهبر چین شی جین پینگ را انتخاب کردند.

مدیر اجرایی سازمان نظارت بر CIS-EMO، در مورد نتایج این نظرسنجی نظر داد: ترامپ نگرانی‌های مختلفی را هم در بین خود امریکایی و هم در بین متحدان این کشور ایجاد می‌کند. اگرچه سیاست نظامی ترامپ بسیار آرام‌تر نسبت به اظهارات وی است، اما وی به عنوان رهبر یک قدرت پیشرو شناخته می‌شود و واضح است این که شخصی غیرقابل پیش‌بینی قدرت جهانی را کنترول کند، خطرناک است. اما هیچ کس به جز همسایگان نزدیک، کوریای شمالی را تهدیدی برای خود نمی‌داند. به این دلیل، مقایسه کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در مورد تهدید فرضی که آنها برای جهانیان ایجاد می‌کنند، دشوار است و در این مورد، موقعیت شهروندان آلمانی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند کاملاً قابل درک است: نتایج از این واقعیت حاصل شده است که ترامپ جهانی است و کیم جونگ اون بسیار محلی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала