وزارت خارجه امریکا به سناتوران: دو بخش لایحه تحریم‌ها علیه ترکیه را حذف کنید

© Sputnikوزارت خارجه امریکا به سناتوران: دو بخش لایحه تحریم‌ها علیه ترکیه را حذف کنید
وزارت خارجه امریکا به سناتوران: دو بخش لایحه تحریم‌ها علیه ترکیه را حذف کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات وزارت خارجه امریکا گفته اند که این لایحه منافع تولید کنندگان سلاح‌های خارجی را برآورده می‌کنند نه از امریکا را.

به گزارش اسپوتنیک، دیلی بیست نوشته است که مقامات در وزارت خارجه ایالات متحده امریکا با فرستادن پیامی به سناتوران امریکایی گفته اند که تحریم ها علیه ترکیه بدلیل خرید پدافندهای اس-400 روسیه، که توسط کنگره امریکا تصویب شده، به نزدیک شدن انقره به مسکو و آسیب رساندن به منافع ملی امریکا کمک خواهد کرد.
در عین حال دیپلمات‌ها مقررات این لایحه را اضافی خواندند، که براساس آن، مقامات موظفند 30 روز قبل از انتقال، کنگره را از هرگونه تحویل تسلیحات یا فناوری نظامی به ترکیه اطلاع دهند. به نظر آنها، نتیجه چنین مقرراتی می تواند خاتمه تجارت بین ترکیه و ایالات متحده در حوزه نظامی باشد.
همچنین می گوید ممنوعیت کمک های مالی ترکیه به سیستم مالی و اقتصادی جهانی آسیب می رساند. مقامات وزارت امور خارجه امریكا از سناتورها خواسته اند دو بخش این لایحه را كه مربوط به محدودیت انتقال سلاح به انقره و تهیه جنگنده های اف -16 به آن است را حذف كنند. به گفته آنها، تأمین سیستم های اس-400 روسی هیچ تهدیدی برای فن آوری جنگنده های امریکایی به همراه ندارد.
گفتنیست که پیش از این وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای گفته بود كه تحریم های امریكا مبنی بر خرید سامانه های پدافند هوایی روسیه اس-400 روسیه و احداث خط لوله انتقال گاز ترکیه، مانع از اقدام ترکیه برای محافظت از امنیت ملی نخواهد شد، و انقره در پاسخ به اقدامات واشنگتن تلافی خواهد كرد.
کمیته امور بین‌المللی مجلس سنای ایالات متحده امریکا وضع تحریم‌ها علیه ترکیه بخاطر عملیات نظامی در سوریه و خریداری سیستم دفاع راکتی روسی اس – 400 را به تصویب رساند.
روبرت منیندس، سناتور دیموکرات مجلس سنای امریکا در صفحه توییتر خویش نوشته بود که کمیته امور بین‌المللی مجلس سنای ایالات متحده امریکا بخاطر عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه و خریداری سیستم دفاع راکتی اس – 400 روسی، بسته تحریم‌ها علیه این کشور و سکتور مالی آن را به تصویب رسانیده است.
قبل از این روسیه در سال 2019 قرارداد عرضه چهار سیستم دفاع راکتی اس – 400 به ارزش 2.5 میلیارد دالر را با ترکیه امضا کرد. پروسه تسلیم‌دهی اس – 400 که دلیل وخیم‌شدن روابط ترکیه با امریکا بود، در اواسط ماه جولای آغاز شد. به گفته رئيس جمهور ترکیه، سیستم‌های دفاع راکتی روسی در ماه اپریل سال 2020 شامل تسلیحات ترکیه خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала