داعش اروپا را با حملات جدید تهدید می کند

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehداعش اروپا را با حملات جدید تهدید می کند
داعش اروپا را با حملات جدید تهدید می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه تروریستی داعش به سرعت در عراق در حال توسعه است و اروپا را با حملات جدید تهدید می کند.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناس مقابله با تروریزم در گفتگو با مجله ده سن، گفته است که سازمان تروریستی دولت اسلامی (داعش، ممنوع در روسیه) به سرعت در عراق در حال توسعه است و اروپا را با حملات جدید تهدید می کند.
کارشناس طالبان لاهوری، گفت:«تروریستان مستقر در کوه‌های عراقی همرین از تجربه، سواد تاکتیکی و فنی بیشتری نسبت به همیشه دارند. علاوه بر این، آنها پول کافی برای خرج کردن در وسایل نقلیه لوازم، اسلحه و تجهیزات نیز دارند.»
وی افزود:"دور کردن تروریستان از کوه‌ها جاییکه پایگاه‌های آنها است بسیار دشوار است، چون کوه‌ها بسیار بلند و دارای پناهگاه‌ها و غارهای زیادی است.به همین خاطر کنترول آنها توسط ارتش عراق کار مشکل است."
در عین حال به عقیده پل استوت، کارشناس انجمن هنری جکسون گفته است که است كه ايدئولوژی اسلامی در كشورهای اروپاي غربی ريشه كرده است و حملات تروريستی در آنها در طول يك دهه آينده "بسيار محتمل است
پیش از این، پنتاگون رسماً اعلام كرد كه این سازمان كه قبلاً توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا به عنوان ناكام اعلام شده بود، بار دیگر در حال تقویت نفوذ در عراق است.
ابوبکر البغدادی 27 اکتبر در جریان عملیات نیروهای نظامی آمریکا در یک تونل در استان ادلب اقدام به خودکشی کرد. در خبر منتشره آمده بود که سرکرده داعش وقتی پیدا شد که تلاش می کرد خانواده خود را از ادلب به مرز ترکیه ببرد.
دیرتر ترامپ، از عراق و همچنین کردهای سوری به خاطر دادن اطلاعات به واشنگتن برای هدف قرار دادن مخفیگاه البغدادی تشکر کرد.
داعش با انتشار یک پیام صوتی خبر کشته شدن رهبر خود را تایید کرده و در عین حال اعلام کرده بود که از آمریکا انتقام خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала