نتانیاهو: فلسطین کشور مستقل نیست و تصمیم تحقیق مورد جنایت جنگی غیر منطقی است

© REUTERS / Amir Cohenنتانیاهو: فلسطین کشور مستقل نیست و تصمیم تحقیق مورد جنایت جنگی غیر منطقی است
نتانیاهو: فلسطین کشور مستقل نیست و تصمیم تحقیق مورد جنایت جنگی غیر منطقی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر اسرائیل تصمیم تحقیق در مورد مناطق فلسطین از سوی دیوان کیفری بین‌المللی را غیر منطقی خواند.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تصمیم دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی «ICC» را برای بررسی جنایات جنگی احتمالی در سرزمین های فلسطین "غیر منطقی و ظالمانه" خواند.

نخست وزیر اسرائیل با صدور بیانیه گفت: دادستان دیوان کیفری بین‌المللی تصمیم به رد دادخواست فلسطین علیه كشور اسرائیل گرفته است، این یك تصمیم غیر منطقی و ظالمانه است. دیوان کیفری بین‌المللی به اسلحه سیاسی علیه اسرائیل تبدیل شده است، تصمیم دادستان دیوان کیفری بین‌المللی به یک ابزار سیاسی علیه اسرائیل است.

Нетаньяху  - اسپوتنیک افغانستان
واکنش بنیامین نتانیاهو به اتهامات دادستانی کل اسرائیل

او افزود: دیوان کیفری بین‌المللی تلاش می کند تا واقعیتی که یهودیان در سرزمین خود زندگی می کنند را به یک جنایت جنگی تبدیل کنند. این صحبت اساس ندارد، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا برای حقوق خود و برای حقیقت تاریخی بجنگیم".

او اضافه کرد که موضع خنایت جنگی از سوی اسرائیل، اول اینکه خارج از صلاحیت‌های دیوان کیفری بین‌المللی می باشد، و از آنجا این دیوان فقط صلاحیت بررسی درخواست های رسمی از سوی کشورهای مستقل را دارد ولی این به فلسطین صدق نمی کند.

در 20 دسامبر، دادستان دیوان کیفری بین المللی اظهار داشت كه بنا به درخواست فلسطین، دادستانی تحقیقات مقدماتی را به اتمام رسانده است، و افزود که دلیلی برای این باور دارد که جنایات جنگی در کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی و نوار غزه انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала