مجلس نمایندگان امریکا به طرح استیضاح ترامپ رای مثبت داد

© AP Photo / Evan Vucciمجلس نمایندگان امریکا به طرح استیضاح ترامپ رای مثبت داد
مجلس نمایندگان امریکا به طرح استیضاح ترامپ رای مثبت داد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان امریکا بامداد پنجشنبه هر دو بند قطعنامه استیضاح رئیس‌جمهور این کشور مربوط به سوءاستفاده از قدرت و ممانعت او از انجام تحقیقات مورد نیاز کنگره را تصویب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ سومین رئیس‎جمهور تاریخ ایالات متحده امریکا شناخته می‌شود که طرح استیضاح‌ اش در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده است.

اکثریت اعضای مجلس نمایندگان امریکا در جریان رای گیری برای استیضاح رئیس‌جمهور امریکا، به استیضاح ترامپ رای مثبت دادند.

پارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
بحث نمایندگان مجلس بر سر کد 97 / رئیس جمهور باید استیضاح شود

بند اول طرح استیضاح که دونالد ترامپ در آن به «سوءاستفاده از قدرت» متهم شده است با 230 رای موافق در مقابل 197 رای مخالف به تصویب مجلس نمایندگان رسید. مجلس نمایندگان امریکا همچنان دومین بند قطعنامه استیضاح ترامپ را با 229 رأی مثبت و 198 رای منفی به تصویب رسیده است.

استیضاح رئیس‌جمهور امریکا پس از موافقت اکثریت اعضای مجلس نمایندگان، در قالب یک جلسه سنا برگزار می‌شود.

احتمال می‌رود بررسی استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنا در ماه جنوری سال 2020 میلادی انجام شود. این در حالی است که ترامپ شدیداً با استیضاح مخالف است و اتهامات علیه خود را رد کرده است.

این در حال است که اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان قصد استیضاح رئیس‌جمهور ترامپ را ندارند. آقای ترامپ روند استیضاح اش را که توسط دموکرات‌ها در کنگر آغاز شد، «خودکشی سیاسی» خواند.

پیشتر آدام شیف، رئیس دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان امریکا گفته بود آقای ترامپ در «مکالمه کذایی» با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین خواسته‌هایی را مطرح کرده که در خدمت منافع ملی امریکا نبوده، بلکه در جهت تامین نفع شخصی او در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 امریکا بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала