تاریخ اعلام نتایج ابتدایی انتخابات معلوم شد

© Sputnik / Firooz Mashoofتاریخ اعلام نتایج ابتدایی انتخابات معلوم شد
تاریخ اعلام نتایج ابتدایی انتخابات معلوم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که طی دو روز دیگر نتایج ابتدایی اعلام خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، کمیسیون مستقل انتخابات به روز پنجشنبه اعلام کرده است که شنبه 22 دسمبر سال 2019 آماده اعلام نتایج ابتدایی انتخابات هستند.
کمیسیون اعلام کرده است که بازشماری آرا که در هفت ولایت مانده بود شش ولایت تمام شده و فقط یک ولایت (بغلان) مانده است که طی دو روز دیگر تمام می‌شود و نتیجه ابتدایی اعلام خواهد شد.
در همین حال حبیب‌الرحمان ننگ، رئیس دبیرخانۀ کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که  نتایج بازشماری آرای چهار ولایت به کمیسیون رسیده و قرار است تا پایان امروز نتایج بازشماری آرای سه ولایت دیگر نیز به این نهاد برسد.

کمیسیون انتخابات: بازشماری آرای شش پایان یافته است - اسپوتنیک افغانستان
کمیسیون انتخابات: بازشماری آرای شش پایان یافته است

حبیب‌الرحمن ننگ، گفت:«هرگاه مواد برسد، امکان دارد که در یک روز تمامی کارهای تخنیکی به پایان برسد و برای اعلام نتایج ابتدایی انتخابات آماده‌گی کامل داریم.»
در حالی‌که از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک به سه ماه می‌گذرد، اما کمیسیون مستقل انتخابات، می‌گوید که در آغاز هفتۀ آینده نتایج ابتدایی این انتخابات را اعلام خواهد کرد.
قرار بود کمیسیون مستقل انتخابات، نتایج نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری را به روز 23 ماه عقرب اعلام کند، اما این نتایج به علت تنش‌ها دربارۀ در حدود سه صد هزار رأیی‌که از سوی شماری از نامزدان تقلبی دانسته می‌شود، تاکنون اعلام نشده‌ است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала