راکتور هسته ای کوچک مدولار انرژی خورشیدی را زیر شعاع خود قرار می دهد

© Photo / NIKIETراکتور هسته ای کوچک مدولار انرژی خورشیدی را زیر شعاع خود قرار می دهد
راکتور هسته ای کوچک مدولار انرژی خورشیدی را زیر شعاع خود قرار می دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از صدور گواهینامه راکتور جدید هر شهر ممکن است نیروگاه هسته ای خود را داشته باشد و آن را با انرژی - ایمن و مؤثر تأمین کند.
پوتین:روسیه ازتوسعه انرژی هسته ای هند حمایت میکند - اسپوتنیک افغانستان
پوتین:روسیه ازتوسعه انرژی هسته ای هند حمایت میکند

به گزارش اسپوتنیک، امریکا با راه اندازی راکتور انرژی هسته ای کوچک مدولار در اورگان (ایالات متحده) در صدد تغییر نگرش مردم نسبت به انرژی هسته ای است. راكتور توسعه یافته NuScale كوچك است و به گفته سازندگان آن بسیار ایمن تر از هر راكتور هسته ای مدرن است: قرار دادن آن در محفظه محافظ آسان تر و در صورت اضطراری كنترل آن آسان تر است.

یکی از مزایای استفاده از راکتور جدید این است، که نیازی به پنهان کردن آن در فاصله 15 کیلومتری دورتر از مردم نیست. این راکتور کوچک را می توان در داخل شهر قرار داد و با برق آن شهر را تأمین کرد و از از بین بردن کیلومترها جلوگیری و همچنین از خطوط انتقال که برای افراد خطرناک است خلاص شد. توسعه دهندگان این منبع انرژی جدید ادعا می کنند، که این انرژی به اندازه ای انرژی باد یا خورشید پاک است.

در راکتور NuScale ، هسته با گردش آب شیرین معمولی خنک می شود، همانطور که در نیروگاه های هسته ای مدرن کار می کند، اما در مقیاس این راکتور هسته ای بسیار کوچکتر است. با توجه به اندازه این راکتور سوخت هسته ای بسیار کمی در این راکتور وجود دارد که کنترل آن بسیار آسان است. قدرت NuScale در هر ساعت 60 مگاوات است که ده ها و صدها برابر کمتر از نیروگاه های هسته ای است، اما در صورت لزوم می توان شمار راکتورها را افزایش داد و در نتیجه میزان انرژی لازم حاصل می شود.

بنابراین، در آینده ، به جای صدها نیروگاه هسته ای بالقوه خطرناک، هزاران راکتور هسته ای مدولاری ایمن ممکن است ساخته شود که هم فضای کمتری را می گیرند و هم نیازی به زیر ساخت های پیچیده ندارند.

مستندات فنی راکتورهای هسته ای مدولار NuScale Modular شامل 12،000 صفحه است و در حال حاضر توسط کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای ایالات متحده در دست بررسی است.

یادآوری می کنیم، که راکتور کوچک مدولار NuScale یکی از شاخصترین راکتورها از نوع SMRاست که مراحل طراحی پایه و تفصیلی آن به پایان رسیده است. این راکتور با توجه به طرح منحصر بفرد آن، دارای ویژگیهای خاصی است که آن را از سایر راکتورهای SMR متمایز می سازد. برخی از مهمترین ویژگیهای آن عبارتند از: بهره گیری از یک پوشش ایمنی و طهور در حوض آب، مدار اول یکپارچه، طرح قابل مقیاس نیروگاه برای توانهای مختلف، تامین ایمنی راکتور تا 72ساعت پس از حوادث شدید بدون نیاز به دخالت خارجی و خنک سازی قلب راکتور به روش جریان طبیعی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала