تصمیم گیری مبنی بر دادگاهی شدن قیومی در مجلس سنا

© Photo / Ministry of Financeتصمیم گیری مبنی بر دادگاهی شدن قیومی در مجلس سنا
تصمیم گیری مبنی بر دادگاهی شدن قیومی در مجلس سنا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
درباره دادگاهی شدن وزیر مالیه و افراد بلند پایه این وزارت در روز چهار شنبه در مجلس نمایندگان رای گیری صورت می گیرد.
همایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
بازپرسی از همایون قیومی در مجلس سنا

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ماندگار، سید عظیم کبرزانی عضو کمیسیون مالیه و بودجۀ مجلس نمایندگان، با اشاره به این مطلب می‌‎گوید: کمیته مشترک مجلس نمایند‌گان روی تخطی‌های که در وزارت مالیه در پیوند به کُدهای ۹۱ -۹۲ صورت گرفته است طرح ۸ ماده‌یی را آماده و مورد تأیید اعضای مجلس نمایندگان نیز قرار گرفته است.
او گفت: مسئولیت مجلس نمایند‌گان نظارت از عواید و بودجه دولت است، اما در قطعیه سال ۹۷ یک سری تخطی‌های صورت گرفته است، به همین خاطر کمیتۀ مشترک روی ۸ مورد تصمیم گرفته تا مسئولان وزارت مالیه که در پیوند به انتقال پول به صورت غیر قانونی به کُدهای ۹۱ – ۹۲ مرتکب تخطی شده‌اند را به دادستانی معرفی کند.
کبرزانی گفت، که گزارش کمیسیون‌های مشترک در پیوند کُدهای ۹۱-۹۲ به دادستانی محول شده است. اما در پیوند به بحث معرفی افراد به دادستانی، مجلس نمایندگان به نتیجۀ نرسید و نشست برای تصمیم‌گیری نهایی به روز چهارشنبه محول شد.
او گفت: دلیل به نتیجۀ نرسیدن اعضای مجلس نمایند‌گان، لابی گری حکومت است که برخی‌‍‌ها را تطمع ساخته است.
قرار است، که روز چهارشنبه در مورد تخطی افراد و معرفی آنان به به نهادهای عدلی و قضایی که سرپرست وزارت مالیه نیز شامل آن است، امروز چهار شنبه مجلس نمایند‌گان در نشست عمومی تصمیم بگیرد.
این در حالیست، که کمیسیون امور مالی و بودجۀ مجلس نمایندگانی روز دوشنبه گزارش قطعیۀ سال ۱۳۹۷ را به مجلس ارایه کرد و در آن، وزارت مالیه را متهم به تخلف و تخطی کرد. رییس این کمیسیون از پارلمان خواست تا با وزارت مالیه «برخورد جدی» کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала