طالبان: مذاکرات صلح با امریکا پس از یک وقفه کوتاه از سر گرفته می‌شود

© Photoشکست امریکا در افغانستان آسیای مرکزی را به بی ثباتی تهدید میکند
شکست امریکا در افغانستان آسیای مرکزی را به بی ثباتی تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دور جدید گفتگوهای امریکا و طالبان از شنبه هفته گذشته آغاز شد و شام پنجشنبه هفته گذشته برای یک وقفه کوتاه متوقف شد

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، منابع نزدیک به گروه طالبان می‌گویند که احتمالا گفتگو‌های صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان بعد از یک وقفه کوتاه امروز دوباره از سر گرفته می‌شود.

دور جدید گفتگوهای امریکا و طالبان از شنبه هفته گذشته آغاز شد و شام پنجشنبه هفته گذشته برای یک وقفه کوتاه متوقف شد. بعد از توقف این گفتگو‌ها زلمی خلیل‌زاد به پاکستان رفت و بعد از دیداری با وزیر خارجه و رییس ستاد ارتش این کشور در صفحه توییتر خود نوشت که پاکستان تعهد سپرده تا برای کاهش خشونت و مذاکرات رسمی بین‌الافغانی سهولت ایجاد کند.

منابع آگاه از گفتگو‎های صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان در کابل می‌گویند که احتمالا گفتگو‌های صلح امروز دوشنبه (25 قوس) دوباره از سر گرفته شده است.

سهیل شاهین آغاز مذاکرات میان امریکا و طالبان را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
سهیل شاهین آغاز مذاکرات میان امریکا و طالبان را تایید کرد

سید اکبر آغا عضو پیشین گروه طالبان گفته است:" احتمال دارد گفتگو‌های صلح امروز بعد از یک وقفه چند روزه امروز از سر گرفته شده باشد".

وی بیان داشت:" در دور جدید گفتگو‌های صلح، نمایندگان طالبان و امریکا به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌اند اما طرفین برای یک وقفه کوتاه با رهبران شان نیاز به مشوره داشتند که طی چند روز اخیر انجام شده است".

این عضو گروه طالبان گفت:" احتمالا طالبان به آتش‌بس دایمی با حکومت افغانستان قبل از امضای توافقنامه تن دهند".

این در حالیست گه شهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان درباره رایزنی رهبران طالبان مبنی بر آتش‌بس با حکومت افغانستان به خبرگزاری جمهور گفت: "این خبر حقیقت ندارد".

حکومت افغانستان از گفتگو‌های صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان در قطر ابرازی خوشبینی کرده و امیداوار است که گفتگو‌های صلح منجر به آتش‌بس و آغاز مذاکرات رسمی بین‌الافغانی شود.

در همین حال خانه صلح افغانستان از گفتگو‌های مبهم میان نمایندگان امریکا و طالبان ابراز نگرانی کرده می‌گویند: "تلاش‌های نماینده ویژه ایالات متحده امریکا، حکومت افغانستان، جریان‌های سیاسی دخیل در گفتگوها و ساختارهای صلح، ناهماهنگ بوده است، همچنان پیام‌های متناقصی که پیرامون گفتگوهای صلح از آدرس‌های مختلف ارائه می‌شود، باعث پیچیدگی بیشتر پروسه و سر در گمی و نگرانی مردم گردیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала