در توکیو خواستند تا جزایر کوریل، جز خاک جاپان اعلام شوند

© Sputnik / Andrej Shapran /  مراجعه به بانک تصاویر در توکیو خواستند تا جزایر کوریل، جز خاک جاپان اعلام شوند
در توکیو خواستند تا جزایر کوریل، جز خاک جاپان اعلام شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب کمونیستی جاپان می‌گوید که توکیو در مذاکرات با مسکو باید تمام جزایر کوریل را جز قلمرو جاپان اعلام کند.

به گزارش اسپوتنیک، کادزو سی، رهبر حزب کمونیستی جاپان به این باور است که جاپان می‌تواند بخش جنوبی جزایر کوریل را دوباره به قلمرو این کشور برگرداند.

وی گفت: "در مذاکرات جاپان – روسیه درمورد موضوع ارضی، روسیه مفکوره شینزو آبه، صدراعظم جاپان را درمورد سپردن دو جزیره، رد کرد. بالاخره به جایی رسیدیم که جاپان موقف گذشته دیپلوماتیک خود درمورد باز پس گیری چهار جزیره را کنار گذاشت".

سرگئی لاوروف و تارو کونو - اسپوتنیک افغانستان
اختلافات بین روسیه و جاپان در عقد پیمان صلح

رهبر حزب کمونیستی جاپان با اشاره به غیرعادلانه بودن پیمان صلح پس از جنگ جهانی دوم که بر اساس آن جاپان باید از ادعا بر جزایر کوریل دست بردارد.

وی گفت: "باید این بی‌عدالتی اصلاح شود و توافقنامه صلح که در آن صرف‌نظر از مجمع الجزایر تیسیما (نام جاپانی جزایر کوریل) ذکر شده، از بین برود".

این سیاستمدار جاپانی معتقد است که جاپان می‌تواند بخش جنوبی جزایر کوریل را باز پس گیرد، "در صورتیکه از موقف اینکه تمام جزایر منجمله بخش شمالی آن قلمرو جاپان است، مذاکره کند".

در ماه نومبر سال جاری، ایگور مورگولوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که هنوز هم اختلاف‌نظرهای اصولی درمورد پیمان صلح میان مسکو و توکیو وجود دارند و این باعث ایجاد دشواری‌ها در مذاکرات می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала