امریکا دو دیپلمات چینایی را بیرون کرد

© REUTERS / Hyungwon Kangامریکا دو دیپلمات چینایی را بیرون کرد
امریکا دو دیپلمات چینایی را بیرون کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه امریکایی، از بیرون کردن دو دیپلمات چینایی به ظن تلاش برای نفوذ به پایگاه نظامی ایالات متحده امریکا در نورفولک خبر داد.
چین به دخالت امریکا در امور داخلی خود اعتراض کرد - اسپوتنیک افغانستان
چین به دخالت امریکا در امور داخلی خود اعتراض کرد

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه با استناد به شش منبع نوشت: پاییز گذشته، ایالات متحده به طور پنهانی دو کارمند سفارت چین را به ظن تلاش برای نفوذ به قلمرو پایگاه نظامی امریکا در شهر نورفولک (ویرجینیا) بیرون کرد.

به نوشته نیویورک تایمز، وزارت امور خارجه چین و سفارت چین در واشنگتن به درخواست اظهار نظر در این خصوص پاسخ ندادند. همزمان وزارت امور خارجه و دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده نیز از اظهار نظر در این باره خودداری كردند. این روزنامه بر این واقعیت تأکید دارد، که ایالات متحده بیش از 30 سال دیپلمات های چینایی را که مظنون به جاسوسی بودند، بیرون کرده است.

به گفته منابع نیویورک تایمز، در اواخر ماه سپتمبر، دو دیپلمات چینایی همراه همسران اش به ایست بازرسی پایگاه امریکایی که یک مرکز حساس به شمار می آید و به عنوان مقری برای تهیه مقدمات عملیات ویژه نیروهای مسلح ایالات است، نزدیک شدند. نگهبان این مقر به کارمندان سفارت چین اجازه داده است که از راه ‌بند عبور کرده تا دور بزنند و از محل بیرون شوند. اما دیپلمات‌های چینایی با عبور از راه ‌بند، دور نزده و به مسیر خود ادامه دادند تا اینکه موتر های آتش نشانی، مسیر آنها را مسدود کردند. این روزنامه می‌نویسد: کارمندان سفارت چین اقدامات خود را با عدم درک دستورالعمل‌های نگهبانان به زبان انگلیسی توضیح دادند.

این نشریه مشخص نمی‌کند که دیپلمات های چینایی دقیقاً سعی در انجام چه کاری در پایگاه امریکایی داشتند. طرف امریکایی گمان می‌کند که هدف از این کار بررسی اقدامات امنیتی و امنیت در پایگاه نورفولک بوده است. این روزنامه می نویسد، که مقام های امریکایی بر این باورند، که یکی از دیپلمات‌های ذکر شده، کارمند نیروهای ویژه چین است.

نیویورک تایمز یادآوری می‌کند، که وزارت امور خارجه از دیپلمات‌های چینایی خواسته است تا از 16 اکتوبر هرگونه تماس با مقام های دولتی در کشور میزبان را به آنها اطلاع دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала