افتخار آفرینی کودکان افغانستانی در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی

© Photo / Ali-Reza Mehrabanافتخار آفرینی کودکان افغانستانی در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی
افتخار آفرینی کودکان افغانستانی در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم افغانستان در بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی افتخار آفریدند.
دختران رباتیک افغانستان می توانند به امریکا بروند - اسپوتنیک افغانستان
دختران رباتیک افغانستان می توانند به امریکا بروند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی «یو سی مس» با حضور چهار هزار دانش آموز دوره ابتدایی از 40 کشور جهان در کشور کامبوج برگزار شد.

تیم افغانستان که با 7 دانش آموز دختر و پسر در این مسابقات شرکت کرده بود، توانست پیروزی‌های ارزشمندی را به دست آورد و همه اعضای تیم افغانستان توانستند 5 مقام اول، یک مقام دوم و یک مقام سوم را کسب کنند.

محمود رضایی مسئول «خانه رباتیک» افغانستان درباره جزئیات حضور دانش آموزان افغانستان در این مسابقات گفت: دانش آموزان افغانستانی علیرغم همه محدودیت‌های که به خاطر جنگ و ناامنی و مشکلات اقتصادی دارند، توانستند به عنوان نمایندگان صلح، دوستی و مهرورزی در رقابتی جهانی پرچم زیبای سرزمین‌ خود را به اهتزاز درآوردند.

رضایی در ادامه افزود: اعضای تیم یوسی مس افغانستان شامل هفت دانش آموز دوره ابتدایی از مدارس  توحید، شکوفه‌های توحید، آفرینش و مکاتب معراج شهر هرات بودند که دربیست و چهارمین مسابقات بین‌الملی یو سی مس شرکت کردند.

وی تصریح کرد: در این مسابقات دانش آموزان بسیار حرفه ای از کشورهای مختلف در این رقابت جهانی درسه سطح «بیسیک»، «المنتری» و«ای بی» شرکت کرده بودند که به برندگان طی مراسم باشکوهی که برگزار شد جوایزی اهدا شد.

مسئول مدارس توحید، در مورد پیروزی‌های داش آموزان افغانستانی در این مسابقات گفت: همه ای 7 دانش آموز ما در این مسابقات مقام آورند و 5 دانش آموز ما مقام قهرمانی گرفتند.

وی ادامه داد: کسب مقام قهرمانی توسط آتنا «غفوری» درسطح «بیسیک»، چهارمقام اول توسط دانش‌آموزان «محمدیاسرغلامی»، «میلاد کریمی»، «صبغت‌الله حیدری»، «علی سینا رحیمی» درسطح «المنتری ای و بی» و کسب مقام دوم توسط دانش‌آموز «مرجان یلانی» و یک مقام سوم توسط «یسرا فقیری» درسطح المنتری «ای» ازافتخارات ارزشمند قهرمانان افغانستان بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала