کانگرس: ترکیه باید به خاطر خردیداری S-400 روسی مجازات شود

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationکانگرس: ترکیه باید به خاطر خردیداری S-400 روسی مجازات شود
کانگرس: ترکیه باید به خاطر خردیداری S-400 روسی مجازات شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناوقت شام روز دوشنبه قانونگذاران امریکایی لایحه شدیدی را تصویب كردند كه مجازات ترکیه را بخاطر خریداری سیستم دفاع هوایی جنجالی روسیه پیش بینی میکند كه به نظر مقامات غربی، دفاع هوایی ناتو و طیارات شکاری F-35 را تهدید می كند.

لارا سیلیگمان (Lara Seligman) در مطلب منتشره در نشریه Foreign Policy (امریکا) می نویسد، در زمینه، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده مانند گذشته از اعمال تحریم های مجازاتی کانگرس در پاسخ به خرید S-400 از طرف انقره خودداری می ورزد. اردوی ترکیه چندی قبل آزمایش سیستم های راکتی ضد هوایی روسیه را آغاز کرد که تابستان امسال علیه طیارات شکاری F-16 ساخت امریکایی وارد ترکیه شد. مطابق قانون مقابله با دشمنان امریكا از طریق تحریم ها (CAATSA)، در پاسخ به خریداری گسترده تجهیزات نظامی روسیه، اداره امریكا باید از گزینه های مختلف - از مجازات های نرم تا شدید - استفاده كند.

امریکا را معاملات فروش S-400 روسیه عصبانی می سازد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا را معاملات فروش S-400 روسیه عصبانی می سازد

سناتوران کریس ون هالن ((Chris Van Hollen، دموکرات) و لیندسی گراهام (Lindsey Graham،جمهوری خواه) در نامه اخیر خود به مایک پومپئو وزیر امور خارجه گفته اند:« صبر ما تمام شده. وقت بکاربرد قانون فرا رسیده است. ما با عدم توانایی خود در مورد اتخاذ اقدامات به کشورهای دیگر سیگنال های وحشتناکی می فرستیم - که  گویا آنها می توانند بدون هیچگونه عواقبی قوانین امریکا را نادیده بگیرند».

مقامات امریکایی همچنان تأکید می کنند که به ترکیه نباید اجازه بهره برداری همزمان سیستم S-400 روسی و طیارات شکاری F-35 امریکایی - از ترس این داده شود، تا انقره از سیستم روسی برای کشف فن آوری های مخفی طیاره استفاده کند.

 رسانه های ترکیه ویدئویی آزمایش S-400 در برابر F-16 را منتشر کردند - اسپوتنیک افغانستان
رسانه های ترکیه ویدئویی آزمایش S-400 در برابر F-16 را منتشر کردند

جنرال تاد وولترس (Tod Wolters)، رئیس قوماندانی اروپایی امریکا در ملاقات با روزنامه نگاران در تاریخ 10 دسامبر در واشنگتن گفت: "ما اجازه بهره برداری مشترک S-400 و F-35 را در ترکیه نخواهیم داد."

قانونگذاران همچنین به پنتاگون اجازه مصرف نمودن 30 میلیون دالر برای نگهداری شش فروند طیاره F-35 ترکیه دادند (انقره آنها را قبلاً برای آموزش پیلوتان ترک در نیروی هوایی ایالات متحده، قبل از متوقف ساختن این برنامه توسط ترکیه، خریداری کرده بود) و 440 میلیون دالر دیگر برای خرید بعدی آنها پرداخته بود.

مرحله دوم تحویل دهی c-400 به ترکیه آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
مرحله دوم تحویل دهی S-400 به ترکیه آغاز شد

مذاکرات در مورد این لایحه را این واقعیت پیچیده تر می سازد که دموکرات ها در مجلس نمایندگان و جمهوری خواهان در مجلس سنا اکثریت دارند. انتظار می رود ترامپ این لایحه را امضا کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала