ترکیه بار دیگر آمریکا را تهدید کرد

© Sputnik / Maksim Blinov ترکیه بار دیگر آمریکا را تهدید کرد
 ترکیه بار دیگر آمریکا را تهدید کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ترکیه، آمریکا را به بستن پایگاه‌های این کشور در اینجرلیک و کوره‌جیک تهدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه هشدار داد، در صورتی که واشنگتن بخواهد ترکیه را به دلیل خرید سیستم های راکتی اس - 400 تحریم کند، انقره نیز همه گزینه‌ها از جمله درخواست خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه هوایی اینجرلیک را بررسی خواهد کرد.

چاووش اوغلو با اشاره به اینکه اس - 400 یک سیستم دفاعی است، نه تهاجمی . او در ادامه تاکید کرد، ترکیه به حفاظت از منافع خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند بدون اجازه ما در فلات قاره ترکیه در شرق مدیترانه اقدامی صورت دهد. در صورت بروز چنین مساله‌ای مانع آن خواهیم شد.

او در ادامه گفت، ترکیه آماده مذاکره با یونان برای حل مساله شرق مدیترانه است. ما خواستار تنش نیستیم، بلکه خواستار رویکردی هستیم که بتواند ضامن حقوق دو طرف بر مبنای قوانین بین‌المللی باشد.

این مقام ترکیه‌ای اظهار کرد، ممکن است ترکیه با همه کشورهای حوزه مدیترانه از جمله یونان، لبنان و مصر پیمانی دریایی مانند پیمانی که اخیرا با لیبی امضا کرده، منعقد کند.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: کسی نمی‌تواند بدون کسب اجازه از ما در فلات قاره‌مان عملیاتی انجام دهد.

پیش از این، واشنگتن به ترکیه مهلت داده بود، که از خرید سامانه دفاعی اس-400 روسیه صرف نظر کند.

یادآوری می کنیم، که انقره در دسمبر سال 2017، توافقی برای خرید سیستم دفاع هوایی اس- 400 با مسکو امضا کرد. قرار است، روسیه نخستین محموله این راکت‌ها را بزودی به ترکیه تحویل دهد. پیوندهای انقره با واشنگتن در ماه‌های گذشته بر سر تصمیم ترکیه برای خرید اس —400 روسیه بار دیگر رو به تیرگی گذاشته است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала