گرتا تونبرگ، نوجوان 16 ساله شخصیت سال 2019 مجله تایم شد + عکس

© AFP 2023 / Alex Haladaگرتا تونبرگ، نوجوان 16 ساله شخصیت سال 2019 مجله تایم شد
گرتا تونبرگ، نوجوان 16 ساله شخصیت سال 2019 مجله تایم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجله تایم گرتا تونبرگ، نوجوان 16 ساله سویدنی فعال محیط زیست را به عنوان شخصیت سال 2019 میلادی انتخاب کرد و با انتشار عکس او نوشت: «نیروی جوانی».

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونی  NBC روز چهارشنبه اعلام شد که گرتا تونبرگ، فعال نوجوان محیط زیست، از سوی هفته‌نامه آمریکایی «تایم» به عنوان شخصیت سال 2019 برگزیده شده است.

گرتا تونبرگ 16 ساله که سویدنی است به خاطر فعالیت‌هایش در جهت آگاه‌سازی جهانی در مورد خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین و نیز با انتقاد از سیاستمداران به دلیل انفعال در برابر بحران آب و هوا، مشهور است. او طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد و تاکنون با فراخوان او بسیاری از مردم در کشورهای مختلف جهان برای دفاع از محیط زیست و انتقاد از سیاست‌های دولت‌ها در این زمینه دست به تظاهرات زده‌اند.

با این اقدام، اکنون در تاریخ 92 ساله انتخاب شخصیت سال از سوی تایم، این فعال محیط زیست‌ 16 ساله تبدیل به جوان‌ترین چهره‌ای شده‌ است که توانسته به این عنوان نائل آید.

نشریه تایم در مورد این انتخاب می‌نویسد که گرتا تونبرگ «موفق شده نگرانی‌های مبهم دربارهٔ سیاره ما را به یک جنبش جهانی تبدیل کند و خواستار تغییر جهانی شود.»

عنوان شخصیت سال تایم از سال 1927 اعلام می‌شود و 10 نامزد امسال آن شامل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و گرتا تونبرگ، فعال نوجوان علیه تغییرات اقلیمی اهل سوئد بود.

این مجله آمریکایی برنده خود را بر اساس این‌که چه کسی «بیشترین کوشش را برای تأثیرگذاری بر حوادث سال» انجام داده انتخاب می‌کند.

سال گذشته، تایم گروهی از روزنامه‌نگاران تحت تعقیب، از جمله جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مقتول اپوزیسیون سعودی را برای این عنوان برگزید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала