تصمیم ده ها چهره مطرح جهادی برای جدایی از حزب حکمتیار

© Sputnik / JAKحکمتیار
حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از چهره‌های مطرح سیاسی و جهادی، تصمیم گرفته‌اند که از حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، جدا شوند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "آوا افغانستان" گزارش‌ها می‌رسانند که شماری از چهره های سیاسی و جهادی تصمیم گرفته اند تا از حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار جدا شوند.

قاضی محمدامین وقاد؛ یکی از چهره‌های مطرح این حزب است. او در صحبت با رسانه ها گفته است که یکی از 50 چهره حزب اسلامی است که تصمیم به جدایی ازاین حزب گرفته‌است.او گفت که اعضای جداشده از حزب اسلامی، تصمیم دارند که یک جریان سیاسی تازه ایجاد کنند.

وی توضیح داد: «در حدود 50 تن از افراد با سوابق افغانستان که جهاد کرده‌اند، برای صلح کار کرده‌اند، در مناطق خود مطرح هستند، پس از انتظار طولانی در بی‌سرنوشتی به سر می‌بردند و دروازۀ رابطۀ‌شان با جناب حکمتیار بسته بود. آن‌ها خود تصمیم گرفتند که ما یک جریان موقت را زیر نام اتحاد شوراهای حزب اسلامی فعال سازیم.»

او افزود که برای تعیین خط مشی و رهبری این جریان موقت، هیاتی گماشته شده و در هفتۀ آینده رسماً اعلام خواهد شد.به گفتۀ وی، این اقدام‌شان حرکتی منفی در برابر کسی نیست.

شماری از منابع رسانه‌ای فهرست نام‌های افرادی را که گفته می‌شود از حزب اسلامی جدا شده‌اند، نشر کرده‌اند.در این فهرست نام‌ شماری از مقام‌های برحال حکومت هم دیده می‌شود.

حزب اسلامی تاکنون در این مورد اظهار نظر نکرده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала