دولت چین از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کند

© AP Photo / Adel Hana دولت چین از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کند
 دولت چین از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده‌ی چین در خاورمیانه می‌گوید که چین از شکل‌گرفتن کشور مستقل فلسطین با حق حاکمیت تمام در خطوط مرزی تعیین شده 1967 و به مرکزیت بیت‌المقدس شرقی حمایت می‌نماید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کلید، «جای جون» نماینده‌ی چین در خاورمیانه روز یکشنبه در  دیدار از فلسطین بر مواضع چین در موضوع فلسطین و اسراییل تاکید و از کشورهای جهان خواست که بر مبنای اصول‌ جهانی، روند صلح خاورمیانه را به پیش ببرند. او در عین حال به نگرانی‌های امنیتی اسراییل نیز حرمت می‌گذارد.

تمرینات مشترک بحری روسیه، ایران و چین سرآغاز پایان هژمونی امریکا در خلیج فارس خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
تمرینات مشترک بحری روسیه، ایران و چین سرآغاز پایان هژمونی امریکا در خلیج فارس خواهد بود

 به‌ گفته‌ی وی: باید با پایبندی به “طرح دو کشور براساس موارد قطعنامه‌های سازمان ملل، اصول "زمین در برابر صلح" و شناخت مشترک و مقررات بین‌المللی مانند پیشنهاد صلح اعراب، از طریق گفت‌وگو و مشورت برابر، اختلافات موجود میان فلسطین و اسراییل را حل و برای یافتن راه‌حلی که مورد پذیرش دو طرف باشد، تلاش کرد.

جای جون اضافه کرد که اخیراً، آمریکا با روش‌های بسیار غیرمسوولانه با موضوعات منطقه‌ای برخورد نموده که به تامین صلح منطقه‌ای ضرر می‌رساند. وی در جریان سفر به فلسطین با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و دو طرف درباره‌ی مسایل منطقه‌ای بحث نمودند.          

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала