تسلیت شاهزاده سعودی به ترامپ پس از تیراندازی در فلوریدا

© YouTube / WSTبن‌سلمان منکر دست‌داشتن در ناپدیدی خاشقجی
بن‌سلمان منکر دست‌داشتن در ناپدیدی خاشقجی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولیعهد سعودی در تماس تلفنی با رئیس‌جمهوری آمریکا تسلیت و تاسف عمیق خود نسبت به حادثه تیراندازی در پایگاه دریایی فلوریدا را که به تقصیر یک شهروند سعودی صورت گرفت، به خانواده‌های قربانیان ابراز داشت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (SPA)، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی برای زخمی‌های این حادثه شفای عاجل مسئلت کرد و به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، احساسات ملت عربستان از این حادثه وحشتناک جریحه دار شده است.

ولیعهد سعودی در این تماس تلفنی بار دیگر بر توجه کشورش به همکاری بی‌قید و شرط مقامات سعودی مربوطه با مقامات آمریکایی برای ارائه اطلاعات کمک کننده به روند تحقیقات جنایی و روشن شدن انگیزه‌های این حادثه تاکید کرد.

بازجویی از شهروندان سعودی پس از حادثه تیراندازی در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
بازجویی از شهروندان سعودی پس از حادثه تیراندازی در امریکا

این در حالیست که اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) حادثه تیراندازی در پایگاه نظامی فلوریدا از سوی یک شهروند سعودی را تروریستی اعلام کرد.

عصر روز گذشته (جمعه) یک جوان سعودی تحت آموزش نظامی به نام محمد سعید الشمرانی در فلوریدا در یک پایگاه هوایی متعلق به نیروی دریایی آامریکا اقدام به تیراندازی و قتل 3 امریکایی کرد. نیرو‌های امنیتی با شلیک گلوله این دانشجوی نظامی سعودی را از پای درآوردند.

این دومین تیراندازی در پایگاه‌های نظامی امریکا در این هفته بوده است. دو روز پیش نیز رسانه‌های امریکا اعلام کردند تیراندازی در پایگاه هوایی و دریایی «پرل هاربور» در جزایر هاوایی، سه کشته و یک زخمی برجای گذاشت.

مقامات عربستان در اظهارات و بیانیه‌های جداگانه اقدام دانشجوی سعودی در تیراندازی به پایگاه هوایی پنساکولا در فلوریدا را محکوم کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала