فردا ترکیه میزبان هشتمین نشست وزیران خارجۀ کشورهای قلب آسیا است

© Fotolia / Tolgaildunفردا ترکیه میزبان هشتمین نشست وزیران خارجۀ کشورهای قلب آسیا است
فردا ترکیه میزبان هشتمین نشست وزیران خارجۀ کشورهای قلب آسیا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس‌ جمهور افغانستان به منظور شرکت در این نشست، امروز به ترکیه رفت و قرار است او و همتای ترکی‌اش، در این نشست سخنرانی کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، هشتمین نشست وزیران خارجۀ کشورهای قلب آسیا «روند استانبول» قرار است فردا (دوشنبه، 9دسمبر) در پایتخت ترکیه (استانبول) برگزار شود.
گفته می شود که رییس‌جمهورغنی به منظور شرکت در این نشست، امروز 8 دسمبر به ترکیه سفر کرده و قرار است او و رئیس جمهور ترکیه، در این نشست سخنرانی کنند.
در همین حال زاهد نصرالله، سفیر پاکستان در کابل که از اشتراک کننده‌گان این نشست است بر پشتیبانی اسلام‌آباد از روند صلح افغانستان تأکید می‌ورزد و گفته است: «مهم است که تمامی کشورهای منطقه و جهان،‌ در افغانستان رقابت سیاسی نکنند؛ بلکه همکار افغانستان باشند، به‌گونه‌یی‌که افغانستان همچون قلب آسیا، در مرکز این همکاری‌ها باشد و تمامی این کشورها برای صلح و رفاه در منطقه کار کنند.»
روند قلب آسیا، استانبول که از سوی افغانستان و ترکیه ایجاد شده‌است اکنون پانزده کشور عضو، شانزده کشور پشتیبان و دوازده سازمان پشتیبان منطقه‌یی و بین‌المللی دارد و تمرکز آن بر همگرایی و همکاری‌های اقتصادی منطقه‌یی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала