هشدار کوریائی شمالی به ترامپ

© REUTERS / KCNA هشدار کوریائی شمالی به ترامپ
هشدار کوریائی شمالی به ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریائی شمالی به ترامپ هشدار داده است که دیگر کیم را «مرد راکتی» خطاب نکند.

اسپوتنیک به نقل از العالم، یک دیپلمات ارشد کوریائی شمالی تهدید کرد اگر رئیس‌جمهور امریکا یک بار دیگر رهبر کوریائی شمالی را «مرد راکتی» خطاب کند با چالش بسیار خطرناکی مواجه می‌شود.

ترامپ و کیم جونگ اون - اسپوتنیک افغانستان
نشست دوم رهبران امریکا و کوریائی شمالی

ریتر می نویسد که «چو سون هوی» معاون وزیر امور خارجه کوریائی شمالی این چالش را مشابه آنچه دو سال پیش وجود داشت توصیف کرد؛ زمانی که تنش بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن رو به افزایش گذاشت.

ترامپ روز سه‌شنبه در نشست سران «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) در لندن به خبرنگاران گفته بود:‌ «[کیم] راکت هوا کردن را دوست دارد. به‌ همین دلیل است که او را مرد راکتی خطاب می‌کنم».

«پاک جانگ چون» قوماندان قوای مسلح کوریائی شمالی نیز روز چهارشنبه هشدار داد که ممکن است کوریائی شمالی و امریکا هر لحظه به صورت تصادفی وارد درگیری کامل مسلحانه شوند و هرگونه حمله‌ای با واکنش سریع نیروهای کوریائی شمالی مواجه می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عواقب توافق احتمالی امریکا با کوریائی شمالی

به گفته این مقام کوریائی شمالی، مذاکره‌ای را که ایالات متحده در تلاش برای فروختن آن به کوریائی شمالی است، در اساس چیزی جز یک ترفند احمقانه برای محدود نگهداشتن کوریائی شمالی به مذاکرات و استفاده از آن برای سودجویی سیاسی و انتخابات در ایالات متحده نیست.

کوریائی شمالی تا پایان سال جاری میلادی به آمریکا مهلت داده پای میز مذاکره برگشته و تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را لغو کند و در غیر این صورت باید آماده هرگونه اقدامی از سوی این کشور باشد.

رئیس‌جمهور امریکا و رهبر کوریائی شمالی اولین بار در سال 2018 و در کشور سنگاپور مذاکراتی را برگزار کردند که نتیجه‌ای نداشت. پس از آن دور دوم مذاکرات میان رهبران این دو کشور در پایتخت ویتنام برگزار شد که آن نیز به شکست ختم شد. بار سوم، ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کوریائی دیدار کردند و از آن به بعد به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در مقابل کوریائی شمالی، هیچ‌گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала