ترس »اف بی آی» از اپلیکیشن های روسی

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر ترس »اف بی آی» از اپلیکیشن های روسی
 ترس »اف بی آی» از اپلیکیشن های روسی   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) هر برنامه تلفن همراه ساخته شده در روسیه را یک تهدید احتمالی بر ضد این نهاد می داند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Bloomberg  این مطلب در نامه ارسالی از سوی «اف بی آی» به چاک شومر رهبر دموکراتها در مجلس سنای امریکا گفته می‌شود..

این نهاد به ویژه به اپلیکیشن FaceApp که در اوایل سال جاری رایج شد ، اشاره نموده است. این اپلیکیشن به کاربران این امکان را فراهم می‌سازد تا جنسیت و سن را در عکس های خود تغییر دهند.

 با افزایش نگرانی‌های امنیتی درباره اپلکیشن روسی موسوم به « FaceApp » و مطرح شدن احتمال «جاسوسی» این برنامه، یک عضو ارشد سنای امریکا از اف‌بی‌آی خواست که در این باره تحقیق کند.

سناتور چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در سنای امریکا، در نامه‌ای به پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) و همچنین کمیسیون تجاری فدرال (که از حقوق مصرف‌کننده‌ها حمایت می‌کند) خواسته است تا بررسی کنند آیا این نرم‌افزار خطر امنیتی برای کشور یا نقض حریم خصوصی افراد دارد یا نه.

سناتور شومر در این نامه با اشاره به روسی بودن این اپلکیشن نوشته است: «اگر این اپلیکیشن اطلاعات شخصی شهروندان امریکایی را به کشورهای متخاصم و آنهایی که به امریکا حمله سایبری می‌کنند بدهد، مشکل بزرگی برای کشور خواهد بود».

اپلیکیشن فیس‌اَپ که اخیرا به طور گسترده‌ای مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته، عکس کاربران را دریافت و با استفاده از فیلترهایی بر روی آنها، تصویری از دوران پیری احتمالی ارائه می‌کند.

 این اپلیکیشن دو سال قبل توسط تیمی از برنامه‌نویسان روسی ارائه شد، اما بعد از آخرین ویرایشی که اخیرا بر این برنامه شد، مورد اسقبال چشمگیر کاربران واقع شد، بطوری که هم اکنون بیش از صد میلیون نفر این اپلیکیشن را دانلود کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала