نشست استماعیه محکمه هاگ درباره جرایم جنگی افغانستان

© Photo / Wikipedia/ICTYنشست استماعیه محکمه هاگ درباره جرایم جنگی افغانستان
نشست استماعیه محکمه هاگ درباره جرایم جنگی افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محکمۀ هاگ درباره جرایم جنگی افغانستان نشست استماعیه برگزار می‌کند.
Front view of the International Criminal Tribunal for the Former Yugoslavia, in the Hague, the Netherlands - اسپوتنیک افغانستان
تحقیق جرایم جنگی افغانستان به محکمه هاگ سپرده می شود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، محکمه بین المللی جرایم گفته است، که درباره رد تقاضای آغاز تحقیقات پیرامون جرایم جنگی و جرایم در برابر بشریت در افغانستان جلسه استماعیه برگزار می‌کند.

این نشست استماعیه به تاریخ چهارم دسمبر (۱۳ قوس) آغاز و قرار است تا ششم دسمبر ادامه یابد.
یک نشست مقدماتی که پیش از آغاز روند محاکمه برگزار شده بود، به تاریخ ۱۲ اپریل ۲۰۱۹ پذیرفت، که طالبان، نیروهای افغانستان، نظامیان امریکایی و کارمندان اداره استخبارات امریکا در افغانستان مرتکب جرایم جنگی شده اند.
قضات پذیرفتند، که هیچ تحقیقاتی یا پی‌گیری قانونی افرادی که ادعا می‌شود مسئول باشند،‌ صورت نگرفته است. قضات همچنان گفته اند، که از جمله ۷۰۰ نفر از قربانیان که درباره جرایم جنگی افغانستان به این محکمه شکایت کرده اند، ۶۸۰ آن از آغاز تحقیقات رسمی در این مورد استقبال کرده اند.
با آنهم پیش از این، محکمه بین المللی جرایم اعلام کرده بود، که تحقیقات رسمی درباره افغانستان را آغاز نمی‌کند چون به گفته قضات در این مقطع زمانی تحقیقات به تامین عدالت منتج نخواهد شد.
ضیا مبلغ، عضو گروه عدالت انتقالی افغانستان می‌گوید، که بدون اقدامات محکمه بین المللی جرایم،‌ عدالت در افغانستان یک شعار میان تهی خواهد بود.
او افزود:- "مصئونیت از جرایم در افغانستان نشان می‌دهد، که چرا به محکمه بین المللی جرایم منحیث بلندترین مرجع قضایی، به شدت نیاز است."
محکمه در جریان جلسه استماعیه، به اظهارات منابع مختلف به شمول نمایندگان دفتر وکلا، حکومت افغانستان و نمایندگان قربانیان گوش خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала