Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

همه دلایل در مورد اینکه چه کسی باید توپ طلا را ببرد؟ مسی، فان دایک و رونالدو

© AFP 2023 / Fabrice CoffriniПрезидент Международной федерации футбола Йозеф Блаттер произносит речь на церемонии вручения Золотого мяча ФИФА
Президент Международной федерации футбола Йозеф Блаттер произносит речь на церемонии вручения Золотого мяча ФИФА - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برنامه گالا امشب در شهر پاریس فرانسه برای برنده جایزه توپ طلا برگزار خواهد شد و از میان سه چهره نهایی یکی می توان این جایزه را از آن خود نماید.

به گزارش اسپوتنیک، 30 بازیکن در سطح جهانی در لیست کوتاه قرار دارند و برنده سال گذشته لوکا مودریچ یکی از آنها نیست اما واقعاً این مسئله به رقابت بین سه مرد می رسد.

ویرجیل فن دایک مدافع لیورپول در کنار دو تا از بزرگان همیشگی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو –(هر کدام با پنج بار کسب توپ طلا) پس از کمک تیمش در رسیدن به عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا 2019، در جدال جدی است.

به نظر می رسد که اسناد و گزارش های موجود در این قاره نشان می دهد که مسی قبلاً برنده تعیین شده و از این رو خیلی پیروزی او امشب نیز قابل انتظار می باشد.

اما کدام بازیکن شایسته ادعای معتبرترین جایزه فردی فوتبال است؟ اسپورت میل این دوسیه را برای هر یک از نامزدان پیشرو استدلال کرده است.

 

لیونل مسی

امتیاز: 1/12 (مورد علاقه)

جوایز سال 2018/19: جام لالیگا و سوپر جام اسپانیا

این بهترین سال لیونل مسی و بدترین سال او نبود. جایی بود که بین این دو قرار داشت و با کمال تعجب، جای دیگری در این کره زمین هنوز از همه افراد دیگر بهتر است.

در نبرد برتری فوتبال قرن بیست و یکم، در صورت پیروزی مسی امشب توپ طلا، او یک تا بیشتر از رقیب بلند مدت خود کریستیانو رونالدو را با تاج ششم پشت سر خواهد کرد.

پس از یک طلسم بی ثمر چهار سال، با پیروزی رونالدو دو بار و لوکا مودریچ که هر دو سال گذشته را بدست آوردند، این نقطه عطف فردی به معنای زیادی برای کاپیتان بارسلونا در یک مسابقه انفرادی با پرتگالی ها که اکنون بیش از یک دهه است به طول انجامیده است.

چون مسی وقتی که به طور قطعی یکی از بدترین شبهای کار خود را در آنفیلد در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ 7 ماه مه تجربه کرد و فصل گذشته را در 50 مسابقه 51 گل به پایان برد، اگرچه حضور او در اروپا کمرنگ بود اما رسیدن به 10 عنوان لالیگا یک شاهکار واقعاً حساس بود.

در ابتدای این فصل مسی به دلیل مصدومیت از تیم دور ماند و بارسا با شکست در روز افتتاحیه مقابل اتلتیک بیلبائو روبرو شد و همچنین مقابل گرانادا باخت.

با بازگشت وی، بارسا به رغم تسکین مدیریت فشار ارنستو والورده به صدر جدول حمله کرد. مسی در 11 بازی 10 گل به ثمر رسانده و به عبارت ساده، او متفاوت است.

با این وجود که ابر ستاره آرژانتین در نیمه نهایی کوپا آمریکا شکست خورد، دلهره بیشتری برای مسی به وجود آمد و فقدان افتخارات بین المللی همچنان قطعا  در کارنامه اوست اما یک بار دیگر، این را نمی توان در مورد او مقصر دانست.

بارها و بارها این فرد 32 ساله الهام بخش باشگاه و کشورش بوده است. هرگز قبل از این بارسلونا به مسی اعتماد نکرده و به همین دلیل است که او سزاوار هر چیزی است که در راه  است.

 

ویرجیل فان دایک:

شانس: (6/1)

جوایز در فصل 2018/19: لیگ قهرمانان اروپا، سوپر جام یوفا

ستاره هالندی فصل های بیشتری برای نوشتن در لیورپول دارند تأثیر وی در آنجا می تواند واقعی باشد که روزهای بازی اش در آنفیلد تمام شود. اما او عامل تحول تیم یورگن کلوپ بوده تا تقریباً از میان مردان به برندگان بی امان تحول پیدا کند.

عجیب است به یاد بیاوریم افرادی که از تصمیم سرمربی لیورپول مبنی بر خرید 75 میلیون پوندی یک مدافع در جنوری 2018 گلایه می کردند.

ششمین پیروزی لیگ قهرمانان لیورپول یک دستاورد باشکوه بود اما فراموش نکنیم فان دایک سنگ بنای تیمی است که اکنون در رقابت های باشگاهی نخبگان اروپا به دو فینال مستقیم رسیده، همه 18 ماه پس از پیوستن او از ساوتهمپتون و شاید مهمترین عملکرد ستاره هالندی در جاده شکوه و عظمت در سال 2019، دور برگشت در بایرن مونیخ در رمحل یک شانزدهم نهایی بود. بایرن در زمین لیورپولی ها مساوی کرده بود ولی لیورپول با الهام از فان دایک با نتیجه 3 بر یک در آلیانز آرنا برنده شد و به دور بعد رسید.

این نتیجه ای بود که کلوپ اعلام کرد که بازگشت لیورپول در بین بهترین های اروپا است اما آن شب فان دایک نامش را در صدر لیست بهترین مدافعان جهان حک کرد. دو دور بعد، لیورپل فان  دایک با گل لیونل مسی و بارسلونا با جبران شکست 3-0 در آنفیلد همه را شوکه کرد تا به فینال صعود کند.

چگونه مرد آرژانتینی می تواند جایزه امشب را قبل از فان دایک بدست آورد که حتی نتوانست در دو بازی بر او غلبه کند؟

قدردانی نیز باید به بازی های ملی او شود. وی به عنوان کاپیتان هالند، لاله های نارنجی را به مرحله انتخابی یورو 2020 هدایت کرد و اولین تورنمنت بزرگ آنها از زمان جام جهانی 2014 در برزیل بود. ستاره هالندی همچنین به نایب قهرمانی لیگ ملت های اروپا رسید و در مرحله نیمه نهایی انگلستان را شکست داد.

بله، این به خاطر کریستیانو رونالدو بود که ستاره هالندی در فینال باخت اما به تصویر بزرگتر نگاه کنید. این یک جنگ از دست رفته در جنگی بود که پیروز شده است. کشور او به آنجا باز می گردد که متعلق به آنها است.

و روز دوشنبه فان دایک باید در جایی که شایسته است ظاهر شود. تاج گذاری به عنوان بهترین بازیکن سال 2019 برای فصلی که حتی مسی و رونالدو به آن حسادت می کنند.

 

کریستیانو رونالدو:

امتیاز: 33/1

جوایزه برنده در فصل 2018/19: سری آ ایتالیا، سوپر جام ایتالیا، لیگ ملت های اروپا

 

ژوزه مورینیو آن را عنوان "گراند اسلم" می نامد و اغلب از آن برای برجسته کردن سطح موفقیتی که داشته است استفاده می کند. پیروزی در لیگ در هر یك از ایتالیا، اسپانیا و انگلستان یك دستاورد نادر است، بنابراین او آن را تأیید می كند تا حرفه خود را تأیید كند. در حالی که لیونل مسی و بعد از آن ویرجیل فان دایک امشب مورد علاقه های کسب توپ طلا هستند اما رونالدو می تواند به صدرنشینی مورینیو اشاره کند. مسی و فان دایک نمی توانند با این موضوع رقابت کنند.

منچستر یونایتد، رئال مادرید و اکنون یوونتوس، هر کجا که رونالدو می رود، رونالدو برنده می شود و حقیت است.

رونالدو در اولین بازی خود در ایتالیا به عنوان بازیکن سال لیگ و کشورش رسید.

او با 28 گل و 10 پاس گل در تمام رقابت ها فصل را به پایان برد تا یوونتوس را به عنوان یک هشتم لیگ برتر برساند.

او قبل از باخت به آژاکس، هر 5 گلی را که یوونتوس در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده بوده را رقم زد و او تنها گل بازی در سوپر جام ایتالیا را شکست داد تا میلان را مغلوب کند.

هنوز هم متقاعد نشده است که او باید توپ طلا شماره 6 را بدست آورد؟ در حالی که ما در آنجا هستیم، بیایید افتخارات بین المللی را به این ترکیب اضافه کنیم، باز هم چیزی که مسی و فان دایک از آن چیزی نمی دانند.

وقتی که انگلستان شانس برداشت یک جایزه را در تابستان داشت، مردم از لیگ ملت ها مسخره کردند اما هیچ کس آن را تمسخر نکرد. و به همین ترتیب رونالدو اکنون یک قهرمانی اروپا و یک مدال لیگ ملت ها دارد که می تواند به فعالیت درخشان خود بیفزاید.

او همچنین 99 گل بین المللی رقم زد و ده گل کمتر از علی دایی دارد.

ممکن است امسال رونالدو به بهترین شکل ممکن نباشد، حداقل مطابق با جایزه یوفا (فان دایک) و جایزه فیفا (مسی) اما هنگامی که شما از این دنیای خوب خارج هستید، حتی یک درصد از میزان هشدارها صدای هشدارها را در بین منتقدین ایجاد می کند. تماس های او با اتمام یا شستشو در ایتالیا تمسخر می شود.

من با مادر رونالدو دالوروس در این مورد طرف هستم. "مافیا فوتبال" که احساس می کند او را در حق پسرش دستبرد زده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала