رایزنی‌ها در کمیسیون برای اعلام نتایج قسمی انتخابات

© Photo / IECرایزنی‌ها در کمیسیون برای اعلام نتایج قسمی انتخابات
رایزنی‌ها در کمیسیون برای اعلام نتایج قسمی انتخابات  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که رأی‌زنی‌ها میان اعضای این کمیسیون روی اعلام نتایج قسمی از بازشماری آرای 27 ولایت جریان دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اورنگ زیب عضو کمیسیون مستقل انتخابات، می‌گوید پس از آن‌ که دبیرخانۀ این نهاد نتایج گردآوری شدۀ بازشماری آرای این 27 ولایت را با اعضای کمیسیون مستقل انتخابات در میان بگذارد، فردا (یکشبنه،10 قوس) تصمیم شان را در این باره اعلام می‌کنند.

کمیسیون مستقل انتخابات  - اسپوتنیک افغانستان
اعتراض بی‌نتیجه تیم «عبدالله»/ کمیسیون انتخابات ابطال 300 هزار رأی را نپذیرفت

اورنگ زیب در این باره می‌افزاید: «ما سر نتایج قسمی هم بحث کردیم، سر نتایج ابتدایی هم و سر هفت ولایتی که مسدود است و این‌که ما چطور می‌توانیم این هفت ولایت را باز کنیم».

به گفتۀ اعضای کمیسیون مستقل انتخابات، روند بازشماری و تفتیش آرا در 27 ولایت تکمیل شده‌است، اما در هفت ولایت دیگر بدلیل اعتراض‌های دسته‌های انتخاباتی – به ویژه دستۀ انتخاباتی عبدالله عبدالله - هنوز این روند آغاز نشده‌است.

اورنگ زیب، از این دسته‌های انتخاباتی می‌خواهد تا بیشتر از این مانع آغاز بازشماری آرا در این هفت ولایت نشوند.

اما، دستۀ انتخاباتی عبدالله عبدالله، هشدار داده‌است که اگر 300 هزار رأیی‌که به باور این دستۀ انتخاباتی نامعتبر استند، باطل اعلام نشوند، روند بازشماری آرا را در هفت ولایت اجازه نمی‌دهد و نیز اعتراضات گسترده‌یی را راه اندازی خواهد کرد.

این دستۀ انتخاباتی، روز گذشته، راه‌ پیمایی را در شهر کابل راه اندازی کرد و خواستار ابطال 300 هزار رأی مورد منازعه شد.

کمیسیون مستقل انتخابات، پیش از این گفته ‌است که اگر ممناعت‌ها دربارۀ بازشماری آرا در هفت ولایت باقی مانده ادامه پیدا کند، این نهاد از نیروهای امنیتی و حکومت می‌خواهد تا در آغاز بازشماری آرا در این ولایت‌ها مداخله کند.

انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در 6 ماه میزان برگزار شد و اکنون که بیش از دو ماه از این زمان می‌گذرد، کمیسیون مستقل انتخابات حتا قادر نشده است که نتایج نخستین آن را اعلام کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала