ارگ: اگر طالبان آتش‌بس را قبول کنند مذاکرات مستقیم آغاز خواهند شد

© Photo / ARG / ARGارگ: اگر طالبان آتش‌بس را قبول کنند مذاکرات مستقیم آغاز خواهند شد
ارگ: اگر طالبان آتش‌بس را قبول کنند مذاکرات مستقیم آغاز خواهند شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که اگر طالبان پیشنهاد امریکا را در بارۀ آتش‌بس قبول کنند، گفتگوهای مستقیم و رو در رو میان حکومت و طالبان آغاز خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که اگر طالبان پیشنهاد امریکا را دربارۀ آتش‌بس بپذیرند، گفتگو‌های مستقیم و رو در رو میان حکومت افغانستان و طالبان آغاز خواهند شد.

توهم امیدوارانه ترامپ برای آتش بس با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
"تفکر امیدوارانه" ترامپ برای آتش بس با طالبان

صدیقی می‌افزاید رئیس‌جمهور ترامپ در دیدار شام روز پنجشنبه‌ اش با رئیس‌جمهور غنی در بگرام، بر صلح به مالکیت حکومت افغانستان تأکید کرده‌است.

وی گفت: «امیدواری ما این است که طالبان در قسمت پذیرفتن آتش‌بس آن‌ها هم، کار کنند. اگر واقعأ تعهد دارند که از جنگ دست بکشند – به باور ما – بهترین فرصت است که این‌ها این فرصت را بپذیرند».

آقای ترمپ در سفر غیرمنتظره‌اش به افغانستان، از تمایل طالبان* برای برقراری آتش‌بس سخن زد. اما، اکنون شماری از اعضای پیشین گروۀ طالبان در کابل می‌گویند تا هنگامیکه توافق صلح میان ایالات متحده و طالبان امضاء نشود و گفتگوهای میان افغانان آغاز نشوند، این گروه به آتش‌بس تن نخواهد داد.

مولانا جلال‌الدین شینواری، لوی سارنوال دورۀ طالبان گفت: «اول توافق نامه امضاء می‌شود و پس از آن آتش‌بس اعلام می‌شود. منطق و اسرار بزرگ طالبان برای امضای توافق هم این است که این گروه از سوی امریکا اطمینان حاصل کند – اعتمادسازی شود و پس از آن آتش‌بس اعلام شود».

برخی از منابع آگاه از گفتگوهای صلح، می‌گویند که نماینده‌گان امریکا با نماینده‌گان طالبان سرگرم گفتگوهای غیررسمی در دوحه استند تا زمینه برای از سرگیری گفتگوهای رسمی میان دو طرف فراهم گردد.

*گروه ممنوع در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала