چین اقدام دونالد ترامپ در حمایت از معترضان هنگ کنگ را محکوم کرد

© AP Photo / Vincent Yuچین اقدام دونالد ترامپ در حمایت از معترضان هنگ کنگ را محکوم کرد
چین اقدام دونالد ترامپ در حمایت از معترضان هنگ کنگ را محکوم کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اقدام امریکا در تصویب قوانینی در حمایت از معترضان هنگ ‌کنگی را محکوم و واشنگتن را تهدید به اقدام متقابل کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید ساعت پیش اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا دو قانون مصوب کنگره این کشور را در حمایت از معترضان هنگ کنگ را امضا کرده است. قانون اول حمایت از حقوق بشر و دموکراسی در هنگ کنگ و قانون دوم منع فروش تجهیزات نظامی برای پولیس هنگ کنگ.

ترامپ قانون حمایت از معترضان هنگ کنگ را امضا کرد  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ قانون حمایت از معترضان هنگ کنگ را امضا کرد

وزارت خارجه چین در این بیانیه تاکید کرد که واشنگتن «واقعیت‌ها را نادیده انگاشته» و «آشکارا از افراطی‌های خشن در هنگ ‌کنگ که مخالف حکومت قانون هستند حمایت می‌کند».

در بیانیه که وزارت خارجه منتشر کرد آمده است: ما به امریکا توصیه می‌کنیم که روی موضع خود قاطعیت به خرج ندهند، وگرنه چین مجبور است اقدامات متقابل جدی انجام دهند، تمام مسوولیت عواقب ناشی از آن متوجه امریکا می‌شود.

اعتراضات گسترده برانگیخته شده با در نظر گرفتن لایحه استرداد از اویل ماه جون در هنگ کنگ برگزار شده است، در این مدت زمان پولیس تقریباً 4.5 هزار نفر را بازداشت کرد. همچنان بیش از 1.5 هزار نفر زخمی شده است. این اعتراضات در هنگ کنگ باعث زخمی شدن بیش از 400 پولیس نیز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала