رئیس ارتش امریکا: در افغانستان می‌مانیم

© Photo / FB/DR.ABDULLAHرئیس ارتش امریکا: در افغانستان می‌مانیم
رئیس ارتش امریکا: در افغانستان می‌مانیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده امریکا، در دیدار با داکتر عبدالله وعده همکاری طویل مدت با دولت افغانستان را داد.

به گزارش اسپوتنیک، امروز پنجشنبه تاریخ 28 نومبر سال 2019 جنرال مارک میلی در دیدار با داکتر عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان با قدردانی از پذیرائی حکومت افغانستان و قربانی‌های ارتش دو کشور در مبارزه با تروريزم گفت که در رسانه‌ها گاهی مطرح می‌گردد که ما شاید افغانستان را ترک كنيم. می‌خواهم به شما بگویم که حکومت و ارتش ایالات متحده برای حضور در افغانستان، ادامه کمک‌ها و مبارزه با تهدیدهای ناشی از تروريزم متعهد اند و ما به حضور خود در کنار شما تا زمانی که نیاز و ضرورت باشد، ادامه می‌دهیم.
در همین حال لوى درستيز ایالات متحده گفت كه از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کند و امیدوار است این تلاش‌ها برای دست‌يافتن به صلح دایمی و ثبات کمک نماید. جنرال میلی همچنان ابراز امیدواری كرد که انتخابات در افغانستان منتج به شکل‌گیری یک حکومت مشروع گردد.
از سویی هم داکتر عبدالله، ضمن قدردانی از کمک‌های ارتش ایالات متحده آمریکا برای آموزش، تجهیز نیروهای مسلح افغان تصریح کرد: «جنگ در افغانستان ادامه دارد اما طالبان و گروه‌های هراس افکن توانایی مقابله با نیروهای افغان و حمایت قاطع را ندارند».
گفتنیست که پیش از این نیکولاس کی، دیپلمات بنلدپایه ناتو در یک نشست در انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان در کابل نیز گفته بود که اولویت سازمان ناتو پایان بخشیدن جنگ و خشونت در افغانستان است.
او افزود بود: "خروج نیروهای بین‌المللی تا زمانی صورت نخواهد گرفت که یک توافق کامل صلح بدست آید؛ بدون توافق جامع صلح، هیچ‌گونه خروج کامل صورت نخواهد گرفت. این توافق جامع صلح نتیجۀ گفت‌وگوها میان افغان‌ها خواهد بود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала