نی خواستار معذرت خواهی رئیس جمهور غنی از جامعه رسانه‌ای افغانستان شد

© Sputnik - AZنی: حکومت باید جلو تهدید رسانه‌ها را بگیرد تا شاهد بسته شدن رسانه‌ها نباشیم
نی: حکومت باید جلو تهدید رسانه‌ها را بگیرد تا شاهد بسته شدن رسانه‌ها نباشیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نهاد حمایت کنندۀ رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) انتقادات محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور را غلط و بی‌اساس خواند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "خامه پرس" دفتر حمایت کننده رسانه های آزاد "نی" در یک اعلامیه گفته است که اگر اتهامات رئس جمهور در برابر دفتر نی اساس نداشته باشد، شخص وی باید از این دفتر و جامعه‌ رسانه‌ای افغانستان معذرت بخواهد

رئیس جمهور غنی روز گذشته گفته بود: “یک نهاد که نی یاد می شود چند روز پیش ادعا کرده است که به پرونده های خشونت علیه خبرنگار رسیدگی نشده است. از دادستانی کل و وزارت اطلاعات و فرهنگ می خواهم که همراه این افراد صحبت کنید. اینجا می آیند، یک گپ می گویند و بیرون که می روند دیگه گپ می گویند. لازم است هدف شان روشن شود.”

واکنش نی به لت و کوب مدیرمسوول تلویزیون یک - اسپوتنیک افغانستان
واکنش نی به لت و کوب مدیرمسوول تلویزیون یک

اما دفتر نی تمام آنچه که از جانب رئیس جمهور در برابر رسانه نی بیان شده را بی اساس می داند و دفتر نی ادعا دارد معلوماتی که رئیس جمهور بر اساس آن این گونه اتهامات را بر دفتر نی وارد کرده، نادرست بوده و بر شخص وی به صورت نادرست مخابره شده است.

در این اعلامیه درفتر نی آمده است: “نی تمامی گفته هایش را بر مبنای آمار و ارقام موجود و بر پایه ی اسناد پژوهش شده ارایه می دارد. از سوی دیگر هیج مسیول و نماینده نی در طول حکومت وحدت ملی نزد رئیس مراجعه نکرده است و هیچ ارقامی را خدمت شان در زمینه ی خشونت علیه خبرنگاران ارایه ننموده است.”

دفتر نی می گوید که نهاد های وجود دارد که در برابر خشونت علیه خبرنگاران پاسخگو باشد و این دفتر مسیولیت خود را می داند تا با مراجعه به آنها زمینه پاسخگوی را فراهم سازد.

این اعلامیه افزود: “نی هم برای مقام رئیس جمهور و هم برای جایگاه نی، کسر شان می داند که تا در زمینه خشنونت علیه خبرنگاران به او و یا برای آن مقام توضیح و گزارش دهد.”

این اعلامی همچنان می افزاید که رئیس جمهور غنی اسناد لازم را در مورد ادعایش در برابر این دو مقام ارایه کند و در صورت که بر مبنای ادعای نی، اسناد لازم موجود نباشد، نی حاضر است انچه قانون صراحت داده است به ان عمل خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала