معذرت خواهی امرالله صالح بابت گفته های اخیرش

© Photo / دولت سازامرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز
امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امرالله صالح، معاون اول دسته‌ی انتخاباتی دولت‌ساز، گفته است که بابت ادعای این که گویا شماری از اعضای ارشد دسته‌ی ثبات و همگرایی، به قوم هزاره اهانت کرده اند، معذرت می‌خواهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، امرالله صالح، اخیرا در برگه‌ی فیس‌بوک خود نوشته است: «هسته‌ی بحران در تیم ثبات و همگرایی، گفته است که آن‌ها به ظاهر کدام نژاد یعنی قوم عزیز و شریف هزاره کدام حرف سبک نگفته و توهین نکرده‌اند و حرف‌های شان تنها یک جوک و شوخی بوده که دست‌کاری و تحریف شده است.»

او افزوده که اگر قرار است به این سادگی از کنار این مسأله گذشت، پس تمام حرف‌های گفته شده جوک و شوخی بوده است.

آقای صالح، ادامه داده است: «اگر پرده برداری من از این جوک و شوخی ثبات و همگرایی سبب جریجه‌دار شدن احساسات فرد و یا گروهی شده باشد، از صمیم قلب معذرت می‌خواهم. جدا معذرت می‌خواهم. هدف من ایجاد اصلاح در رفتارهای سیاسی و ادبیات سیاسی بود که حالا جوک پنداشته شده است.»

این در حالی است که روز گذشته، امرالله صالح، معاون اول دسته‌ی انتخاباتی دولت‌ساز، مدعی شد که شماری از اعضای ارشد دسته‌ی ثبات و همگرایی، به قوم هزاره، اهانت کرده است؛ اما این اظهارات او، با واکنش‌ گسترده‌ی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است.

امرالله صالح، ناوقت شب گذشته، اعلام کرد که برای ثابت کردن ادعایش، امروز دوشنبه (۴ قوس) سند دست‌داشته‌ی خود را همه‌گانی می‌سازد.

از سویی هم، عبدالله عبدالله، رهبر دسته‌ی انتخاباتی ثبات و همگرایی، گفته است که اظهارات آقای صالح، شرم‌آور و تأسف‌بار است.

آقای عبدالله گفته است: «اظهارات اخیر آقای صالح، به معنای واقعی کلمه، شرم‌آور و تأسف‌بار است. آن‌چه بر زبان او جاری شده است، اولا نیت ناپاک رهبری آن تیم را در قبال قوم شریف هزاره روشن می‌سازد و ثانیا با هدف نفاق‌افگنی مطرح شده است.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала